Dinsdagavond heeft in Zieuwent  het ‘Onder-23’ elftal van v.v. Vorden gelijk gespeeld tegen RKZVC ‘O23’ en zodoende haar tweede wedstrijd van het seizoen tot een goed einde gebracht. Aangevuld met vijf spelers uit de JO19-1 speelde het team onder leiding van Rene Nijenhuis en Bram Oplaat een aantrekkelijke, snelle en interessante wedstrijd, waarbij aangetekend dient te worden dat de opponent het met alleen spelers onder de 23 uit het 1e en 2e elftal moest doen, aangezien de withemden dit seizoen geen JO19-1 hebben. RKZVC speelt met haar 1e team in de 4e divisie en het 2e team speelt na de degradatie uit de Hoofdklasse nu in de res. 1e klas. Ook aan het veldspel, de snelle en strakke inspeelpasses en de vele positiewisselingen aan de kant van de thuisclub was goed te zien dat deze wedstrijd op een hoog niveau werd gespeeld. Minpuntje voor beide teams was wel dat er in de gehele wedstrijd niet of nauwelijks echte opgelegde kansen werden gecreëerd, maar daar staat tegenover dat het veldspel en de aanvalsopzetten veelal van goede kwaliteit waren. In de tweede helft werden beide doelpunten gescoord en uiteindelijk kon iedereen prima leven met de 1-1 einduitslag.

Vorden 1 speelde met de volgende basisopstelling : Esli Lindenschot – Sem Barendsen (2), Dion Besselink (2), Floris van Zeeburg (JO19), Jesse Barendsen (2) – Kris Koning (1), Milo van der Pol (2), Werner Rondeel (1) – Nick Ziggers (1), Niek Spiegelenberg (JO19-1), Sander Visschers (1). Er werd in totaal met 16 spelers gespeeld en na een half uur kwamen de veldspelers Niels Rondeel (1), Jurre Heij (1), Renz Avink (JO19-1), Jacco Kettelerij (JO19-1)  in het veld en na een uur spelen werd er nogmaals door gewisseld. Na de rust kwam Quinten Eigenraam als doelman van de JO19-1 in het veld voor Esli Lindenschot.

Vanaf de eerste minuut was het een intensieve, snelle en attractieve wedstrijd,  waarbij beide ploegen over dezelfde spelopvatting beschikten. Van achteruit werd er in balbezit met beide centrale verdedigers ver uit elkaar op één lijn gespeeld, waarna veelal via een inspeelpass op de diepste spits  of een combinatie via de zijkant één van de middenvelders in balbezit met het gezicht naar voren werd gezocht.  Van daaruit zochten beide ploegen naar goede aanvalsopzetten om de voorwaartsen aan het werk te zetten, waarbij zowel RKZVC als Vorden de buitenspelers niet perse en constant aan de zijlijn lieten posteren. Er was sprake van veel beweging en een diversiteit aan aanvalsopzetten om uiteindelijk een kans in het 16-metergebied te creëren.  De hierboven genoemde spelelementen waren van beide kanten goed verzorgd, echter resulteerde dit uiteindelijk niet of in ieder geval te weinig in opgelegde kansen. Aan RKZVC kant profiteerde de thuisploeg één keer voor de rust bijna van een slippertje van de doelman (speelde voor de rest heel constant) van Vorden en aan de zijde van de geel-zwarten had Werner Rondeel een keer vanaf de linkerkant een vrije schotkans in de 16-meter, maar deze werd uiteindelijk nog geblokt door een verdediger van RKZVC. Na de rust bleef het spelbeeld hetzelfde, waarbij het opvallend was dat beide ploegen telkens maximaal 10 á 15 minuten een overwicht hadden, maar telkens als je dacht nu wordt het uitgedrukt in kansen of doelpunten, dan werd het spel weer verlegd en kwam er weer een periode aan van 10 á 15 minuten overwicht van de andere partij. Diep in de 2e helft, met nog een kwartier te spelen, kwam Vorden toch op voorsprong nadat Jurre Heij zich slim had in laten zakken en vanaf de middenlijn een prima dieptebal gaf op de opkomende Niels Rondeel, Deze bracht de bal direct met zijn linkerbeen prima voor op de inlopende Nick ZIggers. Zijn kopbal werd gesmoord door het duel met de verdediger en kwam zodoende al stuiterend op de achterlijn terecht, waar in de ‘tegenreactie’ Nick Ziggers de verdediger van RKZVC compleet verraste en hem de bal ontfutselde. Vanaf de achterlijn maakte hij zich vrij en met een lichaamsbeweging koos hij onverwachts voor een schot in de lange hoek en verschalkte hij hiermee de keeper van RKZVC.

Aangezien in deze fase ook Kris Koning weer was ingevallen en de plek innam van Floris van Zeeburg, ging Vorden vanaf dat moment achterin 1:1 spelen en kwam Kris vaak als vrije man op het middenveld terecht. Vorden hield daarom ook overwicht en met een uitblinkende Kris op het middenveld (waaronder een prachtige solo van rand 16 van eigen helft tot rand 16 van RKZVC) werd er telkens een nieuwe aanvalsopzet gezocht. Toch kwam ineens weer een kentering in dit spelbeeld, want  10 minuten voor tijd kon uit een nagenoeg kanslose situatie op de achterlijn de rechtsbuiten van RKZVC alsnog de bal voorzetten en ondanks een goede poging van keeper Quinten Eigenraam om bij de 1e paal de bal onschadelijk te maken, was het toch RKZVC die het laatste tikje kon geven : 1-1. Vorden wilde nog wel in de laatste fase, maar het lukte niet meer om echt kansen af te dwingen en ook RKZVC liet duidelijk merken nog voor een tweede treffer te willen gaan, maar ook bij de thuisploeg was het beste er wel af. Een mooie, nuttige en aantrekkelijke wedstrijd van ‘onder 23’ kwam zodoende ten einde en was voor alle 17 spelers een lekker dinsdagavond op een fraaie kunstgrasmat bij de 4e divisionist uit Zieuwent.