Zowel de JO15-1 op zaterdagmiddag als het 1e elftal op vrijdagavond en gisterenmiddag hebben prima gepresteerd op het Quick toernooi in Hengelo Gld. Beiden zijn als winnaar uitgeroepen en kunnen dus terug kijken op een geslaagde start van de voorbereiding op het seizoen 2022-2023. Vorden 1 won vrijdagavond met 3-1 van Keyenburgse Boys (zie website) en pakte gisterenmiddag tegen Ruurlo wederom de winst. De in het reservetenue opererende equipe van trainer Wouter Schouten scoorde in de 1e helft via Werner Rondeel de 1-0 en na de rust besliste een kwartier voor tijd Nick Ziggers de wedstrijd door de 2-0 binnen te tikken. Vorden 1 eindigde zodoende met 6 punten in de poule en aangezien PAX tegen Keyenburgse Boys in 1-1 eindigde was het niet eens nodig om de extra punten die via penalty’s waren behaald mee te laten tellen. Vorden eindigde dus met 2-6 aan punten en (5-1) aan doelsaldo en 9 benutte penalty’s op de 1e plaats. De JO15-1 hadden zaterdagmiddag met 7-0 gewonnen van PAX JO25-2, met 6-0 van Keyenburgse Boys JO15-1 en met 4-2 van Ruurlo JO15-1.

Trainer Wouter Schouten was gisterenmiddag voor de wedstrijd tegen Ruurlo met dezelfde groep van 18 spelers naar Hengelo afgereisd als vrijdagavond tegen Keyenburgse Boys. Dit hield in dat Frank Hiddink, Bas Kortstee en Dion Besselink nog steeds niet beschikbaar waren en aangezien Daan Horstman, Musa Dagdelen en Rik Schröer zijn gestopt werd de groep van 12 spelers aangevuld met ‘terug van weg geweest’ Siebren Bijenhof en vijf jeugdige 1e en 2e jaars senioren in de personen van Tomas Oonk (keeper), Sander Visschers, Jurre Heij, Bart Jansen en Chico Lindenschot. In tegenstelling tot vrijdagavond begon Vorden 1 nu met de youngsters in de basis en was de opstelling dan ook als volgt : Robin Verstege – Sven Mulder, Bas Abbink, Niels Rondeel – Werner Rondeel, Sam Abbink, Koen Oosterhuis, Kris Koning,  Jurre Heij – Sander Visschers, Chico Lindenschot. De routiniers en midden-twintigers  Bart Stokman, Koen Oosterhuis, Luuk Smit, Siebren Bijenhof, Gijs van der Veen en de jeugdige topscorer Nick Ziggers en 1e jaars senior-keeper Tomas Oonk begonnen op de bank.

Vorden 1 begon een stuk beter aan de wedstrijd tegen Ruurlo als vrijdagavond tegen Keyenburgse Boys en dat resulteerde in enkele vaste, snelle en attractieve aanvalsopzetten. Niet dat alles nu ook lukte en dat de ene na de andere aanval ook een poging op doel opleverde, maar de intentie was goed en de samenwerking in vooral de voorhoede ook hoopvol. Zeker in het eerste half uur was het zo dat tegenstander Ruurlo ook een aantal keren door kon komen via hun voorhoede, en vooral de sliding waarmee Bas Abbink met een uiterste poging een gevaarlijk uitziende doelpoging wist te verijdelen, zag er dreigend uit. Het was dus een attractieve wedstrijd met veel duels en strijd, waarbij arbiter John Dijkman (‘kaartenkoning van de Achterhoek genoemd in de jaren ’90 en ’00) regelmatig de woede op de hals haalde van de 22 spelers in het veld, wanneer of een vrije trap uitbleef terwijl er in de ogen van de spelers sprake was van een duidelijke overtreding of er afgefloten werd, terwijl vriend en vijand ervan overtuigd was dat er niets aan de hand was. In de 20e minuut was het Sam Abbink die met een leep balletje de in het gat lopende rechtshalf Werner Rondeel uitstekend in de loop wist aan te spelen. De eerste aanname was perfect, zijn lichaam weer in balans krijgen was de tweede goed actie van deze 19 jarige youngster en daarna de rust bewaren en de bal koeltjes onder de keeper door schieten behoorde tot de derde perfecte actie in al met al 10 seconden en hij bracht hiermee de stand op 1-0.  Dezelfde Werner Rondeel moest een paar minuten later aangeslagen het veld verlaten toen hij ongelukkig tussen een mêlee van spelers ook mee ging springen, terwijl keeper Robin Verstege met de knie naar voren en met een prima vuistslag de bal verwerkte. Werner bleef op de grond liggen en moest uiteindelijk zich laten wisselen door Luuk Smit.

In de tweede helft kwamen Bart Stokman, Koen Oosterhuis, Siebren Bijenhof, Nick Ziggers, Gijs van der Veen en doelman Tomas Oonk in het veld en Vorden ging verder met waarmee het geëindigd was. Goed vooruit verdedigen, direct Ruurlo ‘hoog op het veld’ onder druk zetten en in balbezit met veel variatie in de combinatie ook op tijd diepte in het spel aan te brengen. Het bleef een wedstrijd met een hoge intensiteit waarbij tegenstander Ruurlo ook bij vlagen wel van zich liet horen en zien. Echter was vooral het laatste half uur Vorden toch de overheersende partij en had het steeds vaker balbezit en speelde het spel zich grotendeels op Ruurlose helft af. In de 78e minuut werd het overwicht ook in doelcijfers uitgedrukt, want na een prima dieptebal op rechts was het Werner Rondeel (inmiddels weer ingevallen voor de laatste 15 minuten) die de bal strak voorgaf en Jurre Heij wel of niet bewust de bal bij de eerste bal handig liet gaan en Nick Ziggers bij de tweede paal rustig kon intikken.

De winst was voor Vorden en aangezien PAX tegen Keyenburgse Boys in een gelijkspel eindigde, werden de geel-zwarten ook nog eens toernooiwinnaar. Twee nuttige oefenwedstrijden, een leuk toernooi met een grote opkomst van vordens publiek en twee keer een gezellige 3e helft. Met maar liefst twee winnaars uit het geel-zwarte kamp, omdat de JO15-1 zaterdag ook al het jeugdtoernooi op haar naam schreef kun je spreken van een geslaagd Vordens weekend in Hengelo Gld.