Bij de vordense jeugdafdeling waren JO19-1 en JO19-2 erin geslaagd om de 2e bekerronde te bereiken na de poulewedstrijden in de eerste drie weekenden van september. De JO19-2 speelde afgelopen zaterdag tegen Sp. Eefde JO19-1 en de JO19-1 speelde gisterenavond tegen buurman PAX JO19-1. Beide ploegen speelden een alleraardigste wedstrijd en kwamen ook wel tot scoren, maar slaagden er uiteindelijk niet in om de 3e ronde te bereiken. Vorden JO19-1 kwam met 3-1 en 4-2 voor te staan, maar moest aan het einde toch met 4-6 het hoofd buigen tegen de een klasse hoger spelende Eefde JO19-1. Vorden JO19-1 maakte gisterenavond in de 60e minuut 1-1 en leek op deze manier een gelijkspel uit het vuur te slepen, maar PAX wist in de 85e en 93e minuut toch nog toe te slaan en won uiteindelijk met 3-1.

Vorden JO19-2 maakte er zaterdagmiddag een mooie wedstrijd van en ondanks de pittige tegenstander (Sp. Eefde JO19-1 speelt een klasse hoger en staat hier na 3 wedstrijden ook bovenaan) kwamen zij in de eerste helft dus met 3-1 voor. In de 2e helft werd het zelfs 4-2, maar moest de equipe van de trainers Hans Wullink en Kay Daatselaar toch steeds meer veldoverwicht prijs geven. De voorhoede van Sp. Eefde JO19-1 was gevaarlijk, snel en … koelbloedig want in het laatste half uur werd de stand omgebogen van 4-2 naar 4-6! Uiteindelijk een verdiende overwinning van de zwart-witten, maar de JO19-2 kan terug kijken op een fraaie bekercampagne en een goede wedstrijd tegen een ploeg die een treedje hoger speelt.

Vorden JO19-1 had eveneens de bekerpoule gewonnen en heeft in de 1e klas ook een prima begin gemaakt met 7 punten uit 3 wedstrijden. Tegenstander PAX JO19-1 speelt ook in de 1e klasse, maar is alleen ingedeeld in de ‘Achterhoekse’ variant en heeft eveneens 7 uit 3 en dus ook de bekerpoule gewonnen. Een mooie krachtmeting dus, waarbij aangetekend dient te worden dat bij de geel-zwarten door vakantie en blessures Sander, Sven en Steven afwezig waren, maar deze plekken heel goed in werden gevuld door de JO17 spelers Floris van Zeeburg, Gijs van Ditshuizen, Brend van Zeeburg en de JO19-2 speler Tom Loman. Het werd dinsdagavond een ware wedSTRIJD , waarbij PAX vooral via de gevaarlijke voorhoede de bovenliggende partij was en in de 1e helft ook het meest in het vijandelijke gebied te zien was. In de 35e minuut werd er vanaf links een prima lage voorzet afgegeven en deze werd onberispelijk met links binnen geschoten. Tomas Oonk redde in de 40e minuut nog een keer zeer fraai bij de 2e paal en zodoende bleef de ruststand 1-0 voor PAX. In de 2e helft kreeg Vorden iets meer grip op de wedstrijd en kwamen zij ook een aantal keren in de gelegenheid om voorin iets af te dwingen. In de 60e minuut resulteerde dit in een ietwat gelukkige 1-1 toen een goed schot vanaf 20 meter door Thijmen van Dijk van richting werd veranderd door een PAX-verdediger en zodoende de hengelose doelman kansloos liet. Het was niet zo dat Vorden in de 2e helft heel veel meer kansen kreeg (Bram Garritsen dook nog een keer vrij voor de doelman op na een vrije trap, maar zijn inzet ging voorlangs), maar daarentegen drong PAX wel aan, maar konden ook geen echte kansen meer creëren. Vorden JO19-1 leek met 1-1 het maximale uit de wedstrijd te halen, maar toen kwam toch de talentvolle en inmiddels zelfs in PAX 1 spelende Daan van Bentum ff om de hoek kijken. In de 85e minuut en in de 93e minuut liet hij met twee schoten onze keeper Tomas Oonk kansloos en besliste zodoende deze bekerwedstrijd in het voordeel van PAX.