Zoals vorige week reeds werd vermeld op deze site, hebben de pupillenteams te maken met zogenaamd ‘Fase-Voetbal’. De JO11-1 behaalde vorige week het kampioenschap in Fase 3 en afgelopen weekend was de JO8-1 aan de beurt! Met een overtuigende overwinning door middel van echt ‘tiki taka voetbal’ is het JO8-1 team van VV Vorden afgelopen zaterdag 23 maart ‘kampioen’ geworden van de derde fase van het reguliere competitieseizoen. De laatste wedstrijd tegen Sportclub Deventer werd in eigen huis gewonnen met een 17-1 overwinning, waarmee het kampioenschap veilig werd gesteld.

Hoewel de uitslagen van de voetbalwedstrijden op deze leeftijd niet officieel worden bijgehouden, hielden de coaches de wedstrijden wel nauwlettend in de gaten. Het was duidelijk dat het JO8-1 team deze seizoenshelft uitstekende resultaten behaalde met overwegend dominant voetbal. De term ‘tiki taka voetbal’ weerklonk zelfs tussen het massaal toegestroomde publiek afgelopen zaterdag. De jonge voetballers vonden elkaar goed en realiseerden een uitzonderlijk hoge score door middel van echt samenspel. Ze benutten uitgespeelde kansen, waarbij de jongens keurig afwerkten met rake schoten, eenvoudige doelpunten en zelfs een kopbal uit een corner.

Het behalen van dit seizoensresultaat werd gevierd door de jonge voetballers met een smakelijke voetbaltaart in de kantine, en elke speler ontving een echte voetbalbeker met daarop de woorden ‘wees trots op jezelf’. Woorden die perfect passen bij dit team. Een fantastische prestatie met een overtuigende eindoverwinning; trotser kan het niet. Nu op naar de vierde fase.