Het komende weekend is er voor alle vordenteams (op het 1e elftal na) een vrije speelronde gepland, maar zal er wel voor de KNVB-beker gespeeld worden. In de eerste 3 weekenden van September hebben alle elftallen van v.v. Vorden (dus vanaf JO/MO13 t/m het 1e elftal)  mee gedaan met de bekercompetitie, waarbij alleen de poulewinnaar zich plaatste voor de 1e ronde die het komend weekend wordt afgewerkt. Alleen de JO19-1, JO19-2 en het 2e elftal hebben zich voor deze eerste knock-out ronde geplaatst en zij zullen dus de komende weken de strijd aan moeten gaan om de 2e ronde (achtste finale) te bereiken. Vorden JO19-2 speelt zaterdag as. tegen Sp. Eefde JO19-1 en Vorden JO19-1 heeft geloot tegen buurman PAX JO19-1 en Vorden 2 komt 14 november in actie in de 2e ronde.

Vorden JO19-1

Vorden JO19-1 speelt in de 1e klasse en doet dus mee in de bekercompetitie van de afdeling Oost voor alle 1e en 2e klassers. Boven de 1e klasse is er nog een Hoofdklasse (met o.a. poulewinnaar Grol JO19-1) en zij spelen een bekercompetitie met de divisiesclubs met o.a. de BVO’s en in onze regio topamateurclubs als DZC’68 en AZSV. Vorden JO19-1 heeft de poulefase gewonnen door twee overwinnningen tegen AZSV JO19-2 en DZC’68 JO19-2 en zijn de eerste drie wedstrijden in de competitie ook nog ongeslagen gebleven door overwinningen op Markelo JO19-1, Warnsveldse Boys JO19-1 en een gelijkspel tegen Sp. Lochem JO19-1. Tegenstander PAX JO19-1 speelt ook in de 1e klasse, alleen zijn zij ingedeeld in de Achterhoekse klasse en de blauw-witten hebben drie keer gewonnen in de poulefase van de beker tegen Activia JO19-1, AZC JO19-1 en CCW’16 JO19-1. In de competitie hebben zij gewonnen van HC’03 JO19-1 en SML JO19-2 en verloren van Gendringen JO19-1. De wedstrijd tussen PAX JO19-1 en Vorden JO19-1 wordt gespeeld op dinsdag 19 oktober om 18.30 uur in Hengelo (Gld). De winnaar van deze wedstrijd plaatst zich voor de laatste 32 voor de Beker O19 Groep 2 van de KNVB-afdeling Oost.

Vorden JO19-2

Vorden JO19-2 speelt in de 4e klasse en doet dus mee in de bekercompetitie van de afdeling Oost voor alle 3e, 4e en 5e klassers. Vorden JO19-2 heeft alle drie bekerwedstrijden in de poulefase gewonnen van VIOD JO19-2, Longa JO19-3 en Concordia Wehl JO19-3 en heeft zich dus als poulewinnaar geplaatst voor de 1e ronde. In de competitie gaat het ook al crescendo met de manschappen van trainer Kay van Daatselaar en Hans  Wullink en de coaches Nick Reintjes en Andre Garritsen, want met drie overwinningen op Sp. Lochem JO19-3, FC Zutphen JO19-4 en ssa Ratti/Socïi JO19-1 staan de geel-zwarten bovenaan in hun competitie. Tegenstander aanstaande zaterdag om 14.00 uur op ons Europlanit Buiten-Sport_Park Vorden is Sp. Eefde JO19-1 en zij spelen in de 3e klas en hebben ook al hun drie bekerwedstrijden gewonnen van Keyenburgse Boys JO19-1, Basteom JO19-1 en FC Zutphen JO19-2. In de competitie zijn zij ook uitstekend gestart en hebben eveneens als Vorden JO19-2 het volle pond uit de drie wedstrijden tegen Oene JO19-1, Heerde JO19-2 en Comschate JO19-2. Het wordt dus een pittige tegenstander voor de jongens van Vorden en het beloofd een fraaie en spannende bekerpot te worden.

Vorden 2

Bij de senioren heeft alleen het 2e elftal zich geplaatst voor de 1e ronde van het bekertoernooi en dat deed het door drie overwinningen op Voorwaarts Twello 5, Activia 2 en Diepenveen 2. Het 2e elftal speelt in de res. 3e klas en is dus ingedeeld in de bekercompetitie met alle reserve 3e, 2e, 1e en Hoofdklassers. De KNVB heeft wel een scheiding gemaakt in haar afdeling Oost, want zowel rechts als links van de IJssel is een bekercompetitie ingedeeld op dit niveau, zodat er niet al te grote afstanden afgelegd hoeven te worden. In beide bekercompetities zijn na de poulefase nog maar 32 teams over en dus hoeft Vorden 2 niet aanstaaand weekend te spelen, maar komen zij op zondag 14 november in actie tegen WVV uit Hengevelde . Deze res. 1e klasser heeft haar bekerpoule winnend afgesloten door overwinningen op Bentelo 2, Sportclub Lochem 2 en Enter 2. Ook in de competitie doen de groen-gelen uit Twente het prima want met overwinningen op Voorwaarts Twello 2, Sportclub Lochem 2 en een nederlaag tegen Grol 2 staat het keurig op de 4e plaats in de een na hoogste reserveklasse in deze regio. Voor de spelers van trainer Luc Feukkink dus een mooie uitdaging, maar eerst volgen nog de competitiewedstrijden tegen VIos Beltrum 2, Grol 3 en Sp. Neede 2.