Gisterenavond heeft de JO17-1 haar laatste wedstrijd gespeeld in de voorjaarscompetitie en door een 2-0 overwinning op UNO’21 (Reunie/Haarlo/GSV) heeft het op eigen kracht en met een voorsprong van drie punten op Helios JO17-1 de eerste plaats bereikt. Het kampioenschap was al heel dichtbij gekomen, toen afgelopen zaterdag Helios maar met 1-0 won van Basteom en Vorden JO17-1 dus haar laatste wedstrijd zelfs met 7-0 mocht verliezen, maar het team van de trainers Niels Rondeel en Sander Vissers heeft het kampioenschap extra glans gegeven door de laatste (thuis)wedstrijd met duidelijke cijfers te winnen: 2-0. Twee weken geleden werd de ‘topper’ gespeeld tussen Helios JO17-1 en Vorden JO17-1 en beide clubs stonden toen bovenaan in de 1e klas. Door een laat doelpunt in Deventer won Vorden deze wedstrijd met 1-2 en bezorgde zichzelf toen een prima uitgangspositie voor de slotronde van de voorjaarscompetitie 1e klas. Gisterenavond kwam het uiteindelijk deor een penalty op 1-0 en direct na de rust werd een vrije trap niet geheel goed verwerkt door de keeper van UNO (die overigens nog wel een penalty er uitstekend uit hield) en kon Vorden JO17-1 in de rebound scoren. De eindstand 2-0 kwam niet meer in gevaar en zodoende konden de jongens op een druk Sportpark in Vorden gehuldigd worden als ware kampioenen! Bij deze van harte gefeliciteerd met deze uitstekende prestatie en volgend jaar de spelers van JO17-1 heel veel succes en plezier in de Hoofdklasse!

Trainer Niels Rondeel geniet met volle teugen van de kampioenstaart na afloop van de gewonnen wedstrijd tegen UNO’21 JO17-1 :