De seniorenteams en de JO19 en MO20 teams hebben allemaal al hun teamweekendje ter afsluiting van het seizoen erop zitten en ook de jeugdelftallen hebben allemaal middels een BBQ of gezellig samenzijn dit seizoen afgesloten en de laatste trainingen, oefenpotjes en bijeenkomsten zijn ook allemaal al verleden tijd. Afgelopen woensdag heeft het bestuur met de informatie-avond ook organisatorisch en bestuurlijk het seizoen 2022-2023 officieel afgesloten en is het Europlanit Buitensportpark vanaf 1 juli ook de gehele maand Juli officieel gesloten en zullen er geen enkele activiteiten gehouden worden. Toch heeft 1 team van v.v. Vorden nog een officiële wedstrijd te gaan, want de JO15-1 staat namelijk voor het tweede achtereenvolgende jaar in de finale van de Achterhoek Cup en mag morgen, zaterdag 1 juli 2023 om 10,00 uur, aantreden tegen VIOD JO15-1. Met deze finale zet de v.v. Vorden door middel van de spelers en staf van de JO15-1 daadwerkelijk een streep onder het seizoen 2022-2023 en zal dit succesvolle team van de geel-zwarten uit Vorden er alles aan doen om deze laatste wedstrijd van het seizoen winnend af te sluiten. Vorden JO15-1 heeft dit seizoen voor de zevende keer mee gedaan aan de Achterhoek Cup en behaalde voor de vierde keer de halve finale (2016-2017-2022-2023), en dus zelfs nu voor de tweede achtereenvolgende keer de finale. Vorig seizoen eindigde de finale in een 1-1 gelijkspel tegen het combinatielftal van SDOUC en uiteindelijk verloren de geel-zwarten met shoot-outs. Dit seizoen heeft Vorden JO15-1 de halve finale tegen ZZC’20 JO15-1 winnend afgesloten en dient dus in de finale aan te treden tegen VIOD JO15-1.

Vorden JO15-1 begon dit seizoen in de Hoofdklasse en werd in de eerste competitie in september 2022 ingedeeld in de bekerpoule met VIOD, SDOUC e/o, FC Zutphen, VVO en de Graafschap/MVVA. In deze zware poule ging alleen de poulewinnaar over naar de 2e ronde en aangezien Vorden JO15-1 van de vijf wedstrijden er vier won en één verloor (tegen VIOD) werd een tweede plaats behaald en mocht VIOD verder in de beker. Ook in de Achterhoek Cup kwam men in een poule met bekende tegenstanders, want zowel VIOD, Grol als Sp. Lochem waren ploegen die uitkwamen in de Hoofdklasse en zelfs 5e divisie. Grol en Sp. Lochem (destijds beide 5e divisie) werden keurig verslagen en alleen VIOD was wederom te sterk voor Vorden JO15-1, want door een 5-0 nederlaag eindigde ook hier Vorden op de 2e plaats in de poule. Aangezien de eerste twee ploegen in deze zware poule (A-categorie) overgingen naar de kwartfinale, plaatste Vorden JO15-1 zich dus na de winterstop voor de knock-out fase tegen FC Zutphen JO15-1. Inmiddels was ook de 2e competitie van het jaar begonnen en in deze Hoofdklasse ging het direct crescendo voor de ploeg van trainer Ruud van der Linden en assistent-trainer Dion Besselink. Vorden JO15-1 werd zelfs kampioen en lieten ploegen als Tubantia, Victoria’28, Bon Boys en Rigtersbleek allemaal achter zich.

Vorden JO15-1 kwam na de winterstop dus in de 6e divisie terecht en kwam hier de uit de 5e divisie gedegradeerde Sp. Lochem en Grol weer tegen, toevallig twee ploegen die ook al in de poulefase van de Achterhoek Cup een tegenstander waren van JO15-1. Ook in deze 6e divisie bleef de JO15-1 maar telkens goed presteren en verloor het uiteindelijk maar 1 wedstrijd en wel tegen de latere kampioen Quick 1888. In deze 6e divisie kwamen de 14- en 15 jarigen van v.v. Vorden ook weer een oude bekende tegen en wel …… VIOD JO15-1! Dit keer lieten de geel-zwarten zich van haar beste kant zien en wonnen overduidelijk met 5-0 dit onderlinge treffen. Vorden JO15-1 behaalde uiteindelijk 28 punten uit 11 wedstrijden en werd zodoende met 5 punten voorsprong 2e op de eindranglijst en dwong hiermee promotie af naar de 5e divisie in het seizoen 2023-2024.

Inmiddels had JO15-1 in het voorjaar van 2023 ook de kwartfinale van de Achterhoek Cup winnend afgesloten want buurman FC Zutphen JO15-1 werd met duidelijke cijfers weer naar huis gestuurd (6-2). De halve finale was op 24 mei en werd gespeeld tegen ZZC’20 JO15-1. Na een moeizame 1e helft en een 2-0 achterstand met rust, trok de JO15-1 van v.v. Vorden in de 2e helft de boel weer recht. Met maar liefst 4 doelpunten in 12 minuten tijd kwamen de geel-zwarten weer op voorsprong om uiteindelijk met 5-3 voor het tweede achtereenvolgende jaar de finale te halen.