De Achterhoek-Cup wordt zowel voor standaardteams als JO15-1 teams georganiseerd en binnenkort start er zelfs een editie voor de vrouwen. Vorden JO15-1 doet al een aantal jaren mee met dit regionale bekertournooi en heeft de laatste drie seizoenen twee keer de halve finale bereikt. Dit seizoen begint het team van de trainers Bram Oplaat en Hugo van Ditshuizen in een poule samen met VVG’25, Terborg/Silvolde en Warnsveldse Boys. De nummers 1 en 2 zullen overgaan naar de knock-outfase die na de winterstop zal beginnen met de 1/8e finales (laatste 16). Gisterenavond speelde de JO15-1 thuis tegen VVG en won met 2-1 haar tweede wedstrijd in deze poule, want de 1e wedstrijd werd tegen Warnsveldse Boys met 2-3 gewonnen.

Het JO15-1 team van v.v. Vorden komt dit seizoen uit in de aantrekkelijke 1e klasse met tegenstanders als FC Winterswijk JO15-1, AZSV JO15-1, Concordia Wehl JO15-1 en PAX JO15-1. Ook de tegenstander VVG’25 in de poulefase van de Achterhoek Cup zit in deze 1e klasse ingedeeld en terwijl Vorden in de middenmoot staat met 6 uit 4 en een wedstrijd minder, heeft VVG’25 3 uit 5. Gisterenavond werd het een fraaie wedstrijd met een enorm hoog tempo waarbij beide ploegen een helft de lakens uit deelden. Vorden was in de 1e helft de ploeg met het meeste balbezit, het betere spelaandeel en was daardoor ook het meest op de helft van de tegenstander te vinden. Door een prima velddoelpunt werd de stand in deze fase dan ook terecht op 1-0 gezet, maar na de rust kwam VVG beter in de wedstrijd. In de 5e minuut van de tweede helft moest het echter wel eerst een domper verwerken, want door een terugspeelbal op de keeper kregen zij een vrije trap tegen op 8 meter van het doel en dit betekende 2-0 voor Vorden. In de volgende 20 minuten was het echter VVG dat de lakens uit deelde en telkens gevaarlijk voor het doel van Vorden verscheen. Een prima counter met een diepe bal op de sprintende spits van VVG betekende 2-1 en daarna was het twee keer de goede doelman van Vorden, Quinten, die met twee prachtige reddingen de stand in het voordeel van Vorden hield. De laatste 10 minuten pakte Vorden de draad weer op en speelde het zich weer met keurig positiespel naar voren. De stand kwam niet meer in gevaar al hadden de voorwaartsen van Vorden nog een paar kleine mogelijkheden om er zelfs 3-1 van te maken.

Een heerlijke wedstrijd tussen twee aantrekkelijke teams met positieve coaches en een hoog tempo. Toen s’avonds de scheidsrechter met de voetjes op de bank ook nog eens de 2e helft van Liverpool tegen Arsenal (5-5) had bekeken, besefte hij maar des te meer dat voetbal zoals Vorden en VVG JO15-1 het speelde net als Liverpool en Arsenal, de mooiste kijksport is die er maar bestaat!