Twee weken geleden verloor Vorden JO15-1 haar eerste wedstrijd in de poule van de Achterhoek Cup met maar liefst 5-0 van VIOD JO15-1 en wist dus dat zij in de resterende twee poulewedstrijden resultaat moesten behalen. Vanavond stond de wedstrijd tegen sv Grol JO15-1 op het programma en aangezien zij in de 5e divisie spelen (twee klassen hoger als Vorden 1 in de hoofdklasse), waren de spelers ervan doordrongen dat het wel eens een hele pittige avond zou kunnen worden. Vorden JO15-1 speelde echter wellicht haar beste wedstrijd van dit seizoen, want van sv Grol werd met maar liefst 7-1 gewonnen ! VIOD won vanavond met 4-2 van Sp. Lochem JO15-1 en staat nu bovenaan met 6 punten, terwijl sv Grol en v.v Vorden met drie punten volgen en Sp. Lochem heeft nog nul punten. Op woensdag 2 november speelt Vorden JO15=1 thuis tegen Sp. Lochem JO15=1.

De gehele 1e helft was v.v. Vorden JO15-1 de bovenliggende partij en in de 4-3-3 opstelling met een ‘zwervende spits’ in de persoon van Rens Jansen, werd Grol constant onder druk gezet. Het spel was enorm direct en snel aan geel-zwarte zijde en vooral via de zijkanten met Guus Garritsen aan de rechter- en Gijs Meijer aan de linkerkant kwam erg veel gevaar. Omdat Rens constant het centrale duo uit elkaar trok door zich in te laten zakken, kwamen er telkens andere spelers in de spits positie te staan en was er van veel verwarring sprake aan sv Grol zijde. Wanneer je een hoger spelende ploeg echt het vuur aan de schenen wilt leggen, zul je ook op tijd een doelpunt moeten maken en niet alleen een hoger balbezit percentage creëren en dat was vanavond ook echt het geval bij de thuisclub. Het werd 1-0 in de 12e minuut door een prachtig doelpunt van Nick Lieverdink na een uitstekende steekpass van Mees Enzerink, maar het hoogtepunt van de 1e helft moest nog komen. In de 25e minuut werd Rens Jansen al combinerend vrij gespeeld in de 16-meter en in plaats een schot op doel, trok hij de bal keurig laag voor waar Julius Wesselink de bal voor het intikken had : 2-0.

In de tweede helft bleef de wedstrijd zeer aantrekkelijk voor de vele ouders en toeschouwers uit zowel Vorden als Groenlo en Vorden bleef de bovenliggende partij. Met prachtig en snel aanvalsspel werd Vorden telkens gevaarlijk en helemaal wanneer Mees Enzerink op het middenveld aan de bal kwam en Guus Garritsen aan de rechterkant weer eens aan een solo begon. Guus was niet alleen gevaarlijk met zijn dribbels, maar vanavond was hij ook nog eens doeltreffend. Nadat via een penalty Mees Enzerink de stand op 3-0 had gebracht werd het door twee doelpunten van Guus zelfs 5-0. Aan sv Grol zijde moet wel gezegd worden dat zij niet met het koppie naar beneden gingen spelen, maar met veel inzet en energie toch maar steeds ‘vooruit’ werd verdedigd en gevoetbald. Toch ging één speler verbaal over de scheef richting scheids- en grensrechter en moest met een rode kaart van het veld af. Vorden speelde dus met een man meer en ondanks de enigste tegentreffer (5-1) werd er toch nog weer twee keer gescoord door Vorden middels Niek Lieverdink en nog een keer Guus Garritsen. Dit laatste doelpunt was het hoogtepunt van de 2e helft want nadat Sam Korenblek (speelde een hele sterke partij) vanaf de middenlijn al drie spelers op snelheid was gepasseerd, nam Guus de bal over en ook hij passeerde twee á drie man en schoot toen vanaf 10 meter kiezelhard raak.

Vorden JO15-1 behaalde op deze wijze een uitstekend resultaat middels een ware teamprestatie, want werkelijk alle 13 spelers behaalden een hoog niveau. Met Jorn en Jelmer was het centraal achterin zowel verdedigend maar zeker ook opbouwend prima verzorgd, de backs Niek, Tijs en Sam speelden allen op hun eigen manier een prima wedstrijd,  de middenvelders in de personen van Rens, Mees, Tijn en Julius waren constant aanspeelbaar en in de combinatie een ware plaag voor sv Grol en tenslotte speelden de voorhoedespelers in de personen van Guus, Gijs en Luc wellicht deze avond hun beste wedstrijd van het seizoen met een excellerende Guus in de hoofdrol. Keeper Bauke heeft niet of nauwelijks echte keepersreddingen hoeven te maken, maar hij was wel zeer attent bij de doorgeschoten ballen buiten de 16-meter, al werd één keer een mindere bal wel direct door Grol afgestraft (5-1).

Ga voor beelden en video’s naar de facebookpagina van Damian Piekaar.