Voor de JO15-1 verloopt het seizoen 2022-2023 uitermate succesvol en na het kampioenschap in de Hoofdklasse in december 2022, is er nu zelfs in de 6e divisie wederom een unieke mijlpaal bereikt. Door de overwinning afgelopen zaterdag tegen Sp. Lochem JO15-1  (2-3) heeft het team van Ruud van der Linden en Dion Besselink nu al de zekerheid van de 2e plek in de competite. Met 25 punten uit 10 wedstrijden (8x gewonnen, 1x gelijk en 1x verloren) staat het nu zelfs bovenaan, omdat koploper Quick 1888 zaterdag verloor van VIOD JO15-1 met 7-4. Naast de 8 kampioenen van de 8 6e-divisies in Nederland promoveren ook nog eens de beste vier nummers twee van de acht 6e divisies naar de 5e divisie in het seizoen 2023-2024. Voor deze klassering van de beste nummers 2, staat Vorden JO15-1 ook al keurig op een 2e plaats en is dus een plek bij de beste vier zelfs een reële optie. Door het onverwachtse verlies van Quick is aanstaande zaterdag zelfs nog het kampioenschap een optie. Zowel Quick als Vorden staat met 10-25 op de 1e plaats alleen heeft Quick een doelsaldo van +30 en Vorden +21 en heeft dus de betere papieren. Quick 1888 speelt aanstaande zaterdag om 11.00 uur thuis tegen Sp. Lochem en Vorden moet thuis spelen tegen O.S.S. ‘1920 uit Oss. Bij winst van Vorden JO15-1 is het sowieso verzekerd van de 2e plaats en daarmee ook promotie naar de 5e divisie, maar verliest Quick ook nog eens punten tegen Lochem (gelijk spel of verlies) dan kan voor de 2e keer dit seizoen de kampioensschaal naar Vorden JO15-1 (bij winst van Vorden natuurlijk).

Afgelopen zaterdag was het niet eens de beste wedstrijd van JO15-1 (volgens trainer Ruud van der Linden zelfs de slechtste 1e helft van dit seizoen) waarin tegenstander Sp. Lochem zich helemaal had ingesteld op de geel-zwarten. De club uit Lochem kwam dan ook twee keer op voorsprong en probeerde dit met man en macht te verdedigen. In de 2e helft zorgde echter vier doelpunten (waarvan twee afgekeurd) toch nog voor de uiteindelijk ook wel verdiende overwinning (2-3) met een hattrick van Mees Enzerink.  De 13 spelers van Vorden JO15-1 leveren dit seizoen al heel vaak prachtige wedstrijden met aanvallende intenties en vele doelpunten en wellicht kunnen zij met z’n allen dit deze competitie nog één keer herhalen.  In deze landelijke 6e divisie laat Vorden JO15-1 topamateurploegen als De Treffers, Orion en OJC Rosmalen onder zich en hebben ook de regionale tegenstanders Sp. Lochem, VIOD en Grol verslagen en wie weet kan ook O.S.S. 1920 aan de zegekar gebonden worden.  Vorden JO15-1 – O.S.S. 1920 JO15-1 komende zaterdag om 12.30 uur in Vorden op het Europlanit Buiten Sportpark.