Al vele jaren organiseert een speciale ‘zwerfvuil-commissie’ uit Vorden namens de gemeente Bronckhorst dat er op de nationale Opschoondag ook in Vorden zwerfvuil wordt verzameld. Al bijna 15 jaar doet de voetbalvereniging Vorden met een pupillenelftal ook altijd mee met deze actie. Zo ook vanmorgen toen de JO13-1 jongens en meiden om 09.00 uur eerst een wedstrijd hadden gespeeld (1-1 tegen Sp. Rijnland sjo) en daarna om 11.00 uur in drie groepen alle zwerfvuil rondom de oude zutphenseweg, hamelandweg en industrieterrein gingen verzamelen. Vier grote speciale plastic zakken vol met zwerfvuil was het resultaat en toen deze waren ingeleverd bij de boerderij van Natuurmonumenten, kregen alle voetballers en begeleiding een heerlijke kop soep, boerenkool met worst en natuurlijk een bedankje namens de organisatie.