Het leek vanaf de 91e minuut toch nog een mooie en succesvolle avond te worden voor Vorden 1, toen Sam Abbink via een penalty de thuisploeg op een 2-1 voorsprong bracht, maar in de 97e minuut viel de bal uit een inworp voor de voeten van Simon Jan Bruins en deze schoot uit de draai raak en bracht zo de eindstand op 2-2. Zuur puntverlies voor de geel-zwarten die echter wel door dit ene puntje de drie concurrenten om de 12e en 13e plaats voorbij zijn gegaan en de afstand  van vier punten op de nummer laatst, DVC, niet groter heeft zien worden. Komende maandag speelt Vorden uit tegen Varsseveld, en deze ploeg verloor vanmiddag de andere inhaalwedstrijd in 2I tegen SPERO met 1-3.

Vorden miste vanavond Roy Böhmer wegens werkzaamheden, maar zag na een wereldreis van ruim 7 maanden Bart Stokman wel weer op de bank zitten. De geel-zwarten begonnen met Robin Verstege, Bas en Sam Abbink, Bas Kortstee en Stefan Eggink, Gijs van der Veen, Sven Mulder en Koen Oosterhuis, Daan Horstman, Tom klein Kranenbarg en Frank Hiddink. Direct in de 2e minuut kreeg Vorden al de ideale gelegenheid om op voorsprong te komen, toen Tom klein Kranenbarg van buiten naar binnen zo maar het 16-metergebied in kon lopen. Zijn schot met links werd echter door de keeper uitstekend gepareerd. Na 10 minuten kreeg Stefan Eggink zo’n last van zijn bovenbeen dat hij zich moest laten vervangen door Rik Schröer. Dit hield in dat Sven Mulder in de achterste linie ging spelen en Rik als ’10’ op het middenveld kwam. Gijs van der Veen en Koen Oosterhuis speelden als ‘6’en ‘8’ op het middenveld en op deze wijze probeerde de thuisploeg DVC’26 onder druk te blijven houden. Vorden was de betere ploeg, of in ieder geval de meest dreigende, want al snel was aan de houding van DVC’26, de maniertjes bij balverlies en de rust en tijd die men nam bij spelhervattingen te zien dat men in eerste instantie uit ging van een punt en alles wat meer kwam was mee genomen. Twee kopballen van Frank Hiddink en Gijs van der Veen werden over gekopt, wederom een goede scherpe voorzet van Tom werd bij de 2e paal net niet goed verwerkt door Daan Horstman en een prachtige kopbal van Bas Abbink werd op de lijn gekeerd. Toch kwam Vorden 1 wel op een 1-0 voorsprong en dat was in de 30e minuut. Via een prachtige solo-actie van Koen Oosterhuis kwam hij uiteindelijk op de achterlijn terecht en met een prima trekbal werd Tom in stelling gebracht om vanaf 7 meter raak te schieten : 1-0. Alles leek erop dat dit ook de ruststand zou worden, ware het niet dat in de 43e minuut een duel op middenveld door Koen Oosterhuis in eerste instantie gewonnen leek te worden, maar bij het uitdraaien toch de bal bij DVC’26 kwam. De inspeelpass vanuit het middenveld op de rechtsbuiten ging precies door de benen van Sven Mulder en de reeds uitgekomen doelman Robin Verstege werd met een strakke schuiver knap in de verre hoek verrast ; 1-1.

De tweede helft was volledig in evenwicht. Beide clubs lieten een goede drive zien, maar hadden het in balbezit erg lastig op het harde hobbelige veld, waardoor het spelniveau onder het normale 2e klasniveau zakte.  Ondanks dat het spel van Vorden dus minder dreigend was dan de 1e helft, werd toch drie keer bijna de voorsprong genomen. Eerst was het Rik Schröer die met de punt van de schoen tegen de paal aan schoot en daarna was het met een onverwachtse ‘halve omhaal’ Frank Hiddink die in kansrijke positie over schoot. De derde kans van Vorden was voor Daan Horstman die een stuiterbal op de zestienmeterlijn met gevaar voor eigen leven over de uitkomende keeper kopte. Zijn inzet hobbelde maar net naast de verkeerde kant van de paal, terwijl Daan na een flinke botsing met de keeper crocky op de grond bleef liggen. De wedstrijd leek zodoende op 1-1 te eindigen toen in de 87e minuut Rik Schröer werd aangespeeld in het 16-metergebied. Met een sliding, waarbij de bal ook werd geraakt, werd Rik zodanig uit balans gebracht dat de scheidsrechter besloot om een penalty te geven. Deze werd keurig binnen geschoten door Sam Abbink en zo leek het toch nog dat onverwachts Vorden met een overwinning het strijdtoneel ging verlaten.

Door de vele blessuregevallen en op onthoudingen werd er flink wat tijd bij geteld, maar DVC’26 kon niet echt een slotoffensief creëren en zodoende leek het of Vorden drie hele belangrijke punten zou behalen. Toch was het in de 97e minuut nog raak voor de rode lantaarndrager, want uit een ingooi viel de bal pardoes voor de voeten van Simon Jan Bruins. Deze nam de bal in de stuit net iets te ver naar buiten aan en moest zodoende geheel uit de draai op doel schieten. Het schot werd geschampt door een verdedigend been aan vorden zijde en zodoende was Robin Verstege kansloos op het gekraakte schot dat in de korte hoek verdween. Met een enorme domper werd zodoende het veld verlaten maar mocht Vorden, ondanks het puntverlies, alleen al om het feit dat er alweer voor het 4e achtereenvolgende keer niet was verloren en in deze vier wedstrijden in totaal acht keer is gescoord toch tevreden zijn met een punt.