Vorden 1 heeft vanmiddag voor de vijfde keer dit seizoen een gelijkspel behaald, door in de 12e speelronde (11e wedstrijd) met 1-1 gelijk te spelen tegen Trekvogels. De geel-zwarten kwamen na een kwartier met 0-1 achter te staan, nadat de Trekvogels een penalty hadden benut na een ongelukkige overtreding van Niels Rondeel. Na een half uur werd de stand 1-1 door een uitstekend afstandsschot van zo’n 20 meter van Gijs van der Veen. Na de rust zochten beide ploegen de overwinning, maar de in alle aspecten volledig in evenwicht zijnde wedstrijd kreeg de eindstand die perfect paste bij deze ontmoeting : 1-1.

De gehele week leek het erop dat de selectie van trainer Klaas Vermeulen in zijn geheel kon aantreden tegen Trekvogels, maar ziekte van Bas Kortstee en de toch nog niet geheel fitte en terugkomende van een blessure Luuk Smit,  zorgde er voor dat 2e elftalspeler Rens Avink de groep completeerde tot 15 spelers en 2 keepers. Bart Stokman stond reserve, vanwege een weekje vakantie en vandaar dat spits Gijs van der Veen de aanvoerdersband droeg. De gehele opstelling was als volgt : Robin Verstege – Sven Mulder, Dion Besselink, Bram Garritsen, Niels Rondeel – Sam Abbink, Koen Oosterhuis, Jurre Heij – Kris Koning, Gijs van der Veen, Sander Visschers.  De volgende spelers begonnen vanmiddag op de bank : Bart Stokman, Bas Abbink, Nick Ziggers, Niek Spiegelenberg, Rens Avink en Quinten Eigenraam.

Direct vanaf het begin van de wedstrijd kwam Trekvogels als gevaarlijkste ploeg uit de startblokken. De in het prachtig witte uitshirt acterende ploeg uit Nijmegen, kwam direct al een paar keer gevaarlijk door en lieten zien dat zij vooral aan de zijkanten gevaarlijke en snelle spelers konden opstellen. Vorden speelde echter met een centraal duo, Dion Besselink en Bram Garritsen, wie beiden op een zeer goede wedstrijd konden terug kijken en ook in deze beginfase direct lieten zien dat zij soeverein stonden te verdedigen. Na een kwartier werd een op het eerste gezicht ongevaarlijke situatie, toch een doelrijpe kans voor Trekvogels toen linksback Niels Rondeel een ongelukkige keuze maakte en in plaats van de bal vooruit en weg te spelen toch nog een keer probeerde te controleren en daarna af te spelen naar collega-verdediger Dion Besselink. Niels verloor de bal en ging toen ongelukkig in de fout door te druistig de bal weer te veroveren en raakte daarbij de enkel van de Trekvogels-aanvaller. De daaropvolgende penalty werd feilloos benut en zodoende werd de stand 0-1 na 15 minuten.

Vorden moest in de achtervolging, maar het duurde alsnog een kwartier alvorens de thuisploeg echt gevaarlijk kon worden. Met het puntje van de schoen was rechterspits Kris Koning net iets eerder bij de bal en blesseerde zich ogenschijnlijk hierbij, maar aangezien de bal bij Gijs van der Veen terecht kwam, liet scheidsrechter Frank Sanders terecht doorspelen. Gijs kapte zich vrij en bracht de bal op zijn rechtervoet en vanaf zo’n 20 meter schoot hij knap laagin de verre hoek raak: 1-1.

Na de pauze speelde Vorden richting de overkapping en wilde persé voor de winst gaan. Echter liet Trekvogels zien dat ook zij niet voor een punt naar Vorden waren gekomen en zo ontstond er een evenwichtige strijd met veel duels op het middenveld. Daar waar normaal gesproken de beste speler van Vorden 1, Koen Oosterhuis, juist in dit soort wedstrijden het verschil kan maken, was het deze middag bij de 28 jarige vordenaar net niet en hoe langer de wedstrijd duurde werd hij ook steeds vermoeiender. Één keer etaleerde hij zijn ware klasse, toen hij in de 60e minuut zich knap vrij speelde en aan de rechterkant van het 16-metergebied schuin alleen voor de keeper kwam. Hij schoot met rechts knap op het doel, maar de bal ging voorlangs zonder dat de keeper echt in actie hoefde te komen. Ook de andere linkspoot op het middenveld, Sam Abbink, speelde zeker wel verdienstelijk en haalde net als Koen ook een voldoende, maar kon ook niet het verschil maken, zodat ook op dit punt de wedstrijd volledig in evenwicht was.

Toch kwam ook Trekvogels nog wel een paar keer gevaarlijk opzetten en de vier- af vijftal mogelijkheden werden allen keurig gepareerd door of de vier verdedigers van Vorden of door doelman Robin Verstege. Een echte opgelegde kans viel er echter zowel aan de bezoekende – als bij de thuisclub niet meer te ontdekken en ondanks het inbrengen van Bas Abbink en zijn gevaarlijke ingooien in de laatste vijf minuten kwam er ook toen geen verandering in de stand.

Vorden en Trekvogels moesten zich tevreden stellen met dit ene punt en ondanks dat een overwinning in deze fase van de competitie zo gewenst is, waren beide ploegen, gezien het verloop en het evenwicht in de wedstrijd, ook tevreden met dit 1-1 gelijke spel.