De KNVB had er al voor gezorgd dat er dit weekend maar liefst drie ‘voorwedstrijden’ werden gespeeld, alvorens op zondagmiddag de ‘echte’ derby werd afgehandeld. Want zowel de JO15-2 en de JO13-1 speelden tegen AZC op zaterdag en op zondagmiddag speelden de dames van VR1 tegen AZC VR1. Alle drie teams wonnen hun wedstrijd en zorgden dus zodoende voor een prima ‘warming-up’ toen om 14.30 uur de beide 1e elftallen van Vorden en AZC aan hun derby begonnen. 750 toeschouwers, vuurwerk, fakkels en twee doelpunten zorgden voor een fraaie beleving langs de lijn. Voorafgaand werd er aandacht besteed aan de Sponsor vd Week, want ook hier was een combinatie Vorden-AZC aanwezig, aangezien Mariska de Wild via haar man Arthur de Wild familie in Vorden heeft wonen (Familie Buunk). Mariska van Jambe been- en ondermode werd voorafgaand aan de wedstrijd op de foto gezet met de wedstrijdbal. Ook de 3e helft was een groot succes, want in de kantine ‘de Ark’ verzamelden zich tussen 17.00 uur en 19.00 uur zo’n 250 mensen om samen met ‘Zwarte Jannes’ te genieten van deze ‘after party’. Ook hier lieten de spelers en supporters van zowel Vorden als AZC zien hoe je ook een dergelijke derby met elkaar kunt beleven, want na de schermutselingen en opstootjes van vorige week bij Eilermark, was het voor iedereen prettige en mooi om te zien en te beleven hoe het ook kan. Horeca=commissie onder leiding van Kees en Ilse, ontzettend bedankt voor de organisatie en natuurlijk ook de vrijwilligers achter de bar bij dit fraaie event!