De eerste kampioen in de beslissende voetbalmaand Mei is bekend, want gisteren heeft het 7e elftal van v.v. Vorden het kampioenschap behaald na een 14-0 overwinning tegen MEC 4. De ploeg van trainer Jeroen Tijssen is nu niet meer te achterhalen door concurrent Reunie 4 en mocht dus gisteren op het veld in Miste de bloemen en de champagne in ontvangst nemen. Het ‘oudste’ elftal van de Vordensenioren heeft een uitstekend seizoen achter de rug en maar liefst 19x gewonnen, 1x gelijk gespeeld en slechts 1x verloren. De grote selectie van (op papier) 20 spelers kende een behoorlijk nieuwe start, nadat afgelopen jaar de seniorencommissie voor een deel de lagere elftallen opnieuw moest indelen. De basis van het team is een groep van zo’n 13 á 14 spelers dat al jaren met elkaar speelt en traint, maar daar dit seizoen spelers uit het voormalige 3e elftal aan toegevoegd zagen en tevens drie ware senioren (55 +) in de personen van Bennie Wentink, John Besseling en Edwin Bekker. Het geheel werd vanaf het begin tot een team gesmeed onder leiding van meestersmid Jeroen Tijssen en deze trainer/coach wie al zo’n kleine 20 jaar de lagere senioren bij v.v. Vorden onder handen neemt en met dit kampioenschap dus ook persoonlijk iets te vieren had.

Het 7e elftal stond er al prima voor met 18 overwinningen en 55 punten, maar voelde altijd nog wel de hete adem van concurrent Reunie 4 in de nek. Maar toen vorige week ineens het bericht binnen kwam dat deze ploeg uit Borculo heel onverwachts had verloren. bleek dat de voorsprong van 5 punten voorsprong met nog 2 wedstrijden te gaan ineens een prima uitgangspositie had opgeleverd voor het kampioenschap. Er moest aangetreden worden tegen MEC 4 en bij winst was het helemaal zeker en konden de bloemen en de champagne voor de dag gehaald worden. De thuiswedstrijd tegen MEC was heel moeizaam verlopen en via een doelpunt van Jeroen van der Logt in de allerlaatste minuut waren er destijds toch nog drie punten bij geschreven.  Nu bleek dat de overmacht van Vorden veel te groot was en de laatste positie van MEC te duidelijk op het veld zichtbaar was, want met rust was de stand al op 10-0 gebracht. In de 2e helft werd er volop door gewisseld en zodoende kwamen alle 17 beschikbare spelers in het veld en de eindstand werd uiteindelijk 14-0.

Het kampioenschap is een feit en na jaren het 3e elftal te zijn geweest (2004-2013), daarna een aantal jaren Vorden 4 (2014-2021) en sinds het afgelopen seizoen Vorden 7 is het een groep spelers zoals Andre Kamperman, Jeroen van der Logt, Robert Harmsen, Sven Hendriks, Michiel Balvert, Bas Brunsveld, Robin Koster, Renz Cornegoor, Jurjen Temming, Martin Leegstra, Niels Siemerink, Mark Borgonjen en Stefan Arfman gelukt om na al die jaren trouwe en vaste trainingsavonden op donderdag en vele, vele competitiewedstrijden op de fraaie 1e plek te eindigen. Deze groep is afgelopen seizoen aangevuld met Daniël Wabeke en Jeroen Peters vanuit het 3e elftal, Paul Hammink als nieuw lid, John Besseling, Bennie Wentink, Edwin Bekker en Herald Nijenhuis uit het oude 5e elftal en de weer beschikbare gebroeders Norde. Al met al een mooi geheel, die ook dit seizoen het voetbal als lager seniorenelftal weer optimaal hebben beleefd , veel gezamenlijke uurtjes op het training(oefenhoek)- en voetbalveld hebben door gebracht en met de juiste instelling en beleving op zondagmorgen zo’n 25 wedstrijden hebben gespeeld. En hoe mooi is het dan, dat dit allemaal in het lopende seizoen tot gevolg heeft dat er een kampioenschap gevierd kan worden!

Van harte gefeliciteerd spelers en staf en geniet nog ff na van het feestje gisterenmiddag en -avond en veel plezier gewenst met de laatste competitiewedstrijd aanstaande zondagmorgen!

Hierboven de kampioensfoto direct na de wedstrijd tegen MEC 4. Hieronder een actiefoto van Vorden 7 tegen Reunie 4 met Stefan Arfman aan de bal.