Vrijdagavond speelde Vorden 45+ op het eigen Europlanit Buitensportpark haar laatste wedstrijden in de najaarscompetitie en na afloop bleek dat zij door de goede resultaten niet meer ingehaald konden worden, door FC ZUtphen 45+ 1 en 2, Oeken 45+ en Ruurlo 45+. Na afloop kwam in de kantine de Sinterklaas en zijn Piet nog ff de kampioenen met een bezoek vereren en bleef het nog lang gezellig en onrustig in ‘de Ark’. Gisterenmorgen moest de JO15-1 haar één na laatste wedstrijd spelen van de najaars Hoofdklasse in Enschede tegen Rigtersbleek. Een superspannende wedstrijd, waarbij de JO15-1 met nog 10 minuten te spelen met 4-2 achter stond, werd alsnog over de streep getrokken door een 4-6 overwinning! Terwijl de meeste jongens na afloop alweer terug waren in Vorden, kreeg de begeleiding om 13.15 uur s’middags te horen dat concurrent Victoria’28 had verloren van Tubantia JO15-1 en dit houdt in dat de ploeg van trainer Ruud van der Linden, assistent Dion Besselink en leider Michel van Pijlen niet meer in te halen is en zich dus officieel kampioen van de Hoofdklasse mag noemen. Volgende week is de laatste speelronde bij de jeugd alvorens de winterstop in gaat en zowel de JO13-2 als de JO15-2 hebben nog kansen op een 1e plek in de competitie!

Zoals bekend worden de competities bij de junioren dit seizoen voor het eerst op een nieuwe gewijzigde manier ingedeeld. Allereerst speelt ieder team in een bekerpoule van 4 á 5 en kan zich na deze competitie opmaken voor de knock-out ronde’s van het bekervoetbal. Na de herfstvakantie werd ieder juniorenteam ingedeeld in een najaarscompetitie van 8 ploegen en deze is dus volgende week afgerond. Na de winterstop worden alle teams ingedeeld in een voorjaarscompetitie van 11 á 12 ploegen en wordt er dus een halve competitie afgehandeld. Vorden JO15-1 speelt dit seizoen in de Hoofdklasse en moest in haar bekerpoule alleen concurrent VIOD boven zich dulden. De najaarscompetitie werd een indeling richting Twente, waar wellicht de Achterhoekse klasse met o.a. Longa, FC Trias, AZSV,  FC Winterswijk, SDOUC en VIOD meer voor de hand had gelegen. Maar de potjes tegen Tubantia, Victoria’28, Bon.Boys, FC Eibergen, HSC’21, Wilhelminaschool en Rigtersbleek gingen de geel-zwarten van Vorden ook goed af en op dit moment hebben zij na 6 wedstrijden de volle buit van 18 punten met een doelgemiddelde van 34 voor en 16 tegen. Gisterenmorgen op het prachtige sportpark van Rigtersbleek in Enschede moest het met nog 10 minuten te spelen echt uit de tenen komen bij de 13 en 14 jarigen van Vorden, maar door drie doelpunten van Mees Enzerink, twee doelpunten van Guus Garritsen en een geweldig afstandschot van Sem Korenblek werd het uiteindelijk 4-6 en kon (achteraf gezien ) de kampioensvlag in de top! Volgende week speelt het team van Ruud van der Linden haar laatste thuiswedstrijd tegen Bon.Boys JO15-1 en zal er nog extra aandacht worden besteed aan dit prachtige resultaat.

Vorden JO15-1 zal door dit kampioenschap promoveren naar de 6e divisie en op dit niveau spelen uit onze regio alleen de JO15-teams van DZC’68, Sportclub Lochem en sv Grol. Sportclub Lochem, die als tegenstander in de Achterhoek Cup dit seizoen ook al door Vorden JO15-1 is verslagen, heeft de najaarscompetitie bijna afgerond en speelde tegen clubs als SML (Arnhem), Orion (Nijmegen), Margriet en O.S.S. (Oss), de Treffers (Groesbeek) en VRC (Veenendaal).

Hieronder enkele foto’s van de Vorden 45+ na afloop van de vrijdagavondwedstrijden op ons eigen Europlanit Buitensportpark: