Het enige wat vandaag niet mee werkte was het weer, maar verder was alles aanwezig om er een mooie pot voetbal van te maken. Beide ploegen hadden een frisse spelopvatting, en bovendien ook de kwaliteit om dit uit te voeren. Ook het veld was prima bespeelbaar dus beide teams maakte er vanaf minuut één een wedstrijd van.  Warnsveld eindigde vorig jaar op de tweede plaats, en hadden ook nu niet aan kwaliteit ingeboekt. Ze lieten de bal lekker lopen en probeerde ons direct onder druk te zetten. Hierdoor moesten we veel verdedigen, maar het was niet zo dat het vrouwen en kinderen eerst was. Op het moment dat we de bal veroverden probeerden we er snel uit te komen. Niet door de bal maar lukraak naar voren te knallen, maar door combinaties via onze spitsen de bal op de zijkant te krijgen. De eerste de beste uitbraak was direct raak. Bram wist de ruimte op rechts te vinden en dribbelde met de bal naar binnen. Niels sloot goed bij en kreeg de bal in de loop mee, waardoor er een verdediger ui moest stappen. Hierdoor kwam Sven vrij, en toen Niels de bal voor zijn linker been tikte was de keeper eigenlijk al kansloos. De lange spits schoot de bal hard met de binnenkant in de hoek. Aan het spelbeeld veranderde niets. Warnsveld bleef veel op onze helft spelen, maar tot grote kansen leidde dit niet. Werd er al eens op de goal geschoten dan stond Joris wel in de weg. Hierdoor bleef er veel ruimte achter de achterhoede liggen, en opnieuw wisten we te profiteren. Sven kaatste op Niels, die op zijn beurt Bram met een heerlijk steekballetje alleen voor de keeper zette. Bram speelde de bal om de uitgelopen keeper heen, en wist de bal net voor de achterlijn weer te controleren. de keeper rende nog wel terug, maar was te laat om een doelpunt te voorkomen. Zo scoorde Brammetje op de eerste dag dat hij zijn voetbalschoenen weer eens aan had getrokken. De laatste keer was waarschijnlijkop het Wikee toernooi, want door studie en werk is meneer lang niet altijd van de partij. Ondertussen moesten we noodgedwongen wisselen omdat Martin door zijn enkel ging. In een bekerpotje op veld 3 struikelde hij onlangs ook al eens over een engerling, en was hij niet te genieten dat hij geen vrije trap kreeg. Nu nam de hele familie van dat beest wraak op veld 2 en ging hij zo maar door zijn hoeven heen. Het deed hem goed zeer, maar hopelijk heeft hij de laatste van die beestjes nu eindelijk te grazen gehad. Met Loggie op zijn plek veranderde er niets aan het spelbeeld. Wel ontsnapte we aan een treffer doordat een schitterende vrije trap van Warnsveld via de onderkant van de lat weer het veld in stuiterde. Vlak voor de rust deden we Warnsveld weer heel veel pijn. Opnieuw werd er via een combinatie ruimte aan de rechterkant gevonden. De voorzet van Bram was “griezelig” op maat voor Sven, die simpel binnen kon tikken. Zo konden we met een 3-0 voorsprong richting de thee.                   Was het moeilijk om scherp te blijven …. nee eigenlijk niet. Iedereen onderkende de kwaliteiten van de tegenstander, dus van verslapping kon geen sprake zijn. Het tempo zakte wel iets aan beide kanten, maar dat lag natuurlijk ook aan de regen die het veld nu wel zwaar maakte, maar ondanks dat was er nog steeds prima op te spelen. Verdedigend verzaakte er niemand, maar zo scherp eruit komen als in de eerste helft lukte wat minder. Nadat Warnsveld scoorde, mooie voorzet en dito kopbal, leek het spannend te worden, maar opnieuw Sven deed die deur dicht met zijn 3e goal van vandaag. Ook nu was de voorzet vanaf de rechter kant op maat (Michiel) en hield iedereen rekening met de wreeftrap van onze spits. Geheel tegen de verwachting in wilde hij de bal met binnenkant voet in de hoek schuiven. Dit lukte dan ook niet, maar het werd wel een doelpunt doordat de bal tussen de benen van de keeper door ging. De wedstrijd was nu wel gespeeld, en beide ploegen snakte naar een warme douche. Na het laatste fluitsignaal van Bas waren we nog even bezig om het veld hier en daar te herstellen voordat we een wel verdiend biertje konden gaan drinken.  Een knappe overwinning tegen een titelkandidaat. Met verzorgd voetbal onze spitsen aan het werk kunnen zetten vandaag, en deze heren verzaakte ook niet in het defensieve werk. Kortom een echte overwinning van het collectief !!