Vastberaden om de nare smaak van de vorige wedstrijd weg te spoelen werd er gestart tegen “beide buurmannen”. Het team van Ratti/Socii is waarschijnlijk het enige selectieteam wat we in deze competitie tegen komen, en aangezien zij vorige week van koploper Ruurlo gewonnen hadden, was van onderschatting al helemaal geen sprake. Binnen een paar minuten hadden we  het idee dat er wat te halen viel. We zaten lekker in de wedstrijd, lieten onze tegenstander niet voetballen, en kregen wat mogelijkheden. Bram had ons misschien al wat eerder op voorsprong moeten schieten, maar deed dit een paar minuten later wel. Of het een schot of een pass van Dennis was, daar zijn de geleerden nog niet uit, maar Brammetje wist de bal wel tot doelpunt te promoveren. De wedstrijd kabbelde een tijdje verder. Vorden was de betere ploeg maar wist de score niet verder uit te bouwen. De tegenstander drong ook niet echt aan, op een paar spaarzame corners na. Echter hieruit viel wel de 1-1. Wat een makkelijke vangbal voor onze keeper moest worden, werd een blooper van jewelste. Peter liet de bal los, en direct tikte de spits de bal tegen de touwen. Nou is het wel zo dat de nieuwe handschoenen nog in de bestelling zijn bij onze materiaalman, maar Peter was mans genoeg om zijn fout te erkennen. We lieten ons hierdoor niet uit het veld slaan en gingen op een positieve manier verder. Dit leidde vlak voor rust tot een prachtige aanval en dito voorzet, die door onze voormalige keepert Jurjen “op zijn Ruud Geels” werd ingekopt. Helaas voor ons was de bal onbereikbaar voor de keeper, maar zat de lat nét in de weg. Na rust kwam onder andere Niels in het veld, en die wilde  zijn gram halen na twee mindere wedstrijden. Daar kwamen ze bij Ratti/Socci snel achter, want binnen het kwartier had meneer er 2 in het mandje liggen. Bij beide treffers stond goed teamspel aan de basis. Na de 3-1 maakte de tegenstander snel een doelpunt, maar dit zorgde alleen maar voor nog meer verbetenheid aan Vorden kant. Toen Nelis op werkelijk sublieme wijze de 4-2 binnen schoot leek de wedstrijd wel klaar. Onze spits schoot de bal met zijn mindere rechter diagonaal in de kruising. Ook nu kregen we met meer geluk dan wijsheid aan Ratti/Socii kant een doelpunt tegen. Het schot was ruim naast gegaan, maar doordat Dennis de bal van richting veranderde kwam de bal strak onder in de hoek. Nu was het een kwestie van de punten binnen slepen, en daar waar mogelijk een goede counter plaatsen, want het zware veld begon zijn tol te eisen. Uiteindelijk gooide Jurjen de deur in het slot toen zijn, toch wel houdbare schot, niet door de keeper werd tegen gehouden. In een mooie pot voetbal was Vorden de terechte winnaar, met een uitslag die ook wel bij onze competitie past, 5-3.