Zo … nu 2 zondagen op rij vrij !!!????? Een beetje een vreemd begin van een verslag, maar dat zal ik proberen uit te leggen. Een kleine 3 weken geleden speelden we in kletsnatte omstandigheden thuis. Wat als een miezerige regen begon werd een serieuze bak water, en toen konden we niet meer terug. Het hele veld op de kop, maar gelukkig heeft onze veldploeg alles in een zeer korte tijd uitstekend hersteld. Een huzarenstukje waarvoor hulde ! Daarna gooide een storm roet in het eten …. wij zijn s’morgens maar gaan trainen want dat viel te overzien achteraf, en zeker in de morgen. Afgelopen zondag rekende ook iedereen op een afgelasting, maar kon er gespeeld worden. Het moet gezegd, het veld was goed te bespelen, maar voor een voetballer is wind erger dan regen. U snapt nu denk ik wel waar ik heen wil …. nu gelukkig 2 weken vrij ….. een ongelukkige speelkalender, zeker voor de B categorie. Ondanks wat afwezigen toch 13 spelers om het tegen titelkandidaat Ruurlo op te nemen. Het was even zoeken hoe om te gaan met de wind, en het moet gezegd, dat had Ruurlo eerder op orde dan ons. De voorsprong die er na een half uur voor de bezoekers op het bord kwam was terecht. Na een paar speldenprikjes van onze kant werd het in één keer serieus. Stefan schoof door naar het middenveld. Na de bal verovering volgde een mooie pass in de loop op de opkomende back Robert. Zijn voorzet leek niet strak genoeg, maar Stefan was doorgelopen tot in de 16, en kopte de bal knap in de verre hoek. Zuur dat Ruurlo deze goal direct kopieerde door uit zo’n zelfde aanval de 1-2 te scoren. Voor rust verdedigde we te laconiek en kregen we 1-3 tegen. Peter leek nog een wereld redding te maken, maar via zijn handen en binnenkant paal verdween de bal in de goal. Maar de koek was nog niet op. Een verdediger van Ruurlo schoot de bal op het achterhoofd van Rob, ( nee, deze is te makkelijk …) zodat deze de bal op 20 meter van de goal eigenlijk vrij op de goal kon schieten. Zelfs het stuitje leek mee te werken, en iedereen zag wat hij van plan was. Hier dacht Jurjen echter anders over, maar dat zal wel komen van zijn gebroken nachten als kersverse vader. Hij pikte de bal net voor Rob weg, legde het ding nog één keer goed, en schoot de bal prachtig in de bovenhoek. De keeper ging nog volle bak om redding te brengen. Dat dit niet lukte maakte de goal alleen maar mooier. Dat, en natuurlijk het verongelijkte gezicht van meneer Enzerink was een mooi gesprek tijdens de 3e helft.   Na rust gaven we de wedstrijd binnen een kwartier uit handen. Eerst veranderde Dennis ( Nee niet de storm) een schot van richting zodat Peter kansloos was. Vervolgens werd onnodig balverlies op het middenveld keihard afgestraft. Ook de 6e tegentreffer zat tegen het knullige aan …. Gelukkig voor ons haalde Ruurlo hierna de voet van het gaspedaal, en geloofde het verder wel. Beide teams kregen nog wat kansjes, maar alleen wij wisten te scoren. Eentje die Sven gaat inlijsten, want zo vaak scoort hij niet met rechts. Met nog een paar minuten te gaan leek de wedstrijd helemaal uit de hand te lopen, maar dat lag niet aan onze tegenstander!! Arjan , de Tagliafico van de Achterhoek, koos er weer eens voor om de ruimte in te lopen, maar daar dacht de scheidsrechter van dienst anders over. Met een “heuse elleboog” werd Arjan gevloerd, en onze aanval onderbroken. In plaats van zichzelf een rode kaart voor te houden, stelde hij voor dat Arjan zijn bloedneus maar even aan de zijkant moest gaan laten behandelen. Op één iemand na zag iedereen hier de humor wel van in, en was het ook een mooi moment om niet te lang meer door te laten spelen. Zeker niet omdat de scheidsrechter om 14 uur het doel van Vorden 1 moest verdedigen.     Een verdiende nederlaag vandaag tegen een ploeg die nog serieus voor de titel kan gaan. Van onze kant was het te slordig, maar dat kan natuurlijk ook aan de kwaliteit van de tegenstander liggen.