Vandaag voor het eerst onze “eigen” keeper in de goal !!!! Peter Schimmel, al een aantal jaren woonachtig in Vorden had zo’n 2 maand geleden zijn oude hobby weer op  gepakt. Na een jaar of 5 geleden voor het laatst gekeept te hebben, had hij zich bij keeperstrainer Ard gemeld om weer wat aan zijn fitheid te doen. Van het één kwam het ander, en voordat je het weet sta je in de basis bij Vorden 4. Hij haalde de gemiddelde leeftijd niet eens omhoog, kortom een keeper waar wij weer jaren mee vooruit kunnen. Zou hij het net zo goed doen als onze stand-in Joris …… Al was hij de helft zo goed, dan zou hij al welkom zijn, maar ondanks het gebrek aan wedstrijdritme kon Peter terug kijken op een goed debuut. De nederlaag die we vandaag zouden lijden kwam zeker niet op zijn conto !! De inzet en beleving was er vandaag, maar daar is  nooit gebrek aan. Maar toch miste er wat vandaag……… De scherpte ontbrak eigenlijk op alle vlakken. Bij de aannames en passing ging te veel mis waardoor we Lochem het niet echt moeilijk konden maken. Ook bij het (terug) verdedigen ging het nodige mis waardoor de 0-2 ruststand wel te verklaren was. De eerste goal werd na een goed genomen corner binnen gekopt. De 2e werd prachtig ingeschoten na een goed lopende aanval, maar daar konden we bij het verdedigende werk ook wel wat kanttekeningen plaatsen.    In de rust werd er afgesproken om er nog maar een schepje bij bovenop te doen, misschien konden we zo nog wat afdwingen. Dit leek inderdaad te lukken toen Robin de bal binnen 30 seconden al tegen de onderkant van de lat schoot, maar de bal had de lijn niet gepasseerd. Ook een vrije trap van Bas ging op de paal, maar toen Loggie de bal in de rebound hard in schoot leek de goal toch te vallen. Hoe de Lochemse goalie het deed weet hij zelf ook niet, maar dankzij een puike reactie werd er wederom niet gescoord. Uit de counter scoorde Lochem de 0-3, en liepen we nog verder achter de feiten aan. Niels scoorde uit een vrije trap tegen, maar de tegenstander scoorde ook direct . Peter kreeg een schot niet onder controle, en de spits werkte beheersd af. Er werd direct met de materiaalman contact gezocht, dus volgende wedstrijd beschikt onze keepert over nieuwe ovenwanten !! De 1-5 was meer geluk dan wijsheid. De buitenspeler schoot de bal tegen zijn eigen standbeen aan waardoor iedereen op het verkeerde been stond, en de bal in de goal hobbelde. De 2-5 was ook een Lochemse goal. Erwin, al jaren woonachtig in Lochem nam een bal in één keer op de pantoffel en verraste de keeper volledig. Aan deze bal zat meer richting dan zijn voorzet van een minuut ervoor, toen ons PuntenBartje een hopeloos projectiel afleverde. De laatste actie van de wedstrijd gaf een typisch beeld van onze wedstrijd. Een corner van Niels verdween direct over de achterlijn, iets wat onze stylist toch zeer zelden gebeurt. De scheids begreep dat dit een mooi moment was om af te fluiten.      Lochem, wat over een goede jonge ploeg beschikt won zeer verdiend, want van onze kant was het allemaal “net niet” vandaag.