In de laatste thuiswedstrijd van dit kalenderjaar speelden de geel/zwarten een uitstekende wedstrijd. Helaas werd deze niet in winst omgezet. Net zoals de voorgaande 2 wedstrijden stond vooral de manier van spelen hoog in het vaandel, en daar ligt ook onze kracht. Mede door het ontbreken van een goalgetter in de selectie moeten we via verzorgd voetbal de voorhoede zien te bereiken. Dit lukte al op een fraaie wijze in de beginfase. Bas E brak door op de zijkant en legde de bal netjes terug naar Niels. Zijn schot met rechts ( ! ) heeft de keeper alleen voorbij horen komen.

Het lukte ons niet om het speloverwicht in meer doelpunten om te zetten, want ook Zutphen was naar Vorden gekomen om een lekkere pot te spelen. Zonder dat het een uitgespeelde kans kreeg maakten ook zij een doelpunt. Een vrije trap van zo’n 25 meter verdween fantastisch in de kruising. Daar moet je dan ook alleen maar voor applaudisseren. Met een gelijke stand werden de kleedlokalen bezocht voor een bakkie thee. Het wedstrijdbeeld veranderde de 2e helft niet. Beide teams bleven er een leuke wedstrijd van maken, en opnieuw scoorden de gasten uit een vrije trap. Nu was deze bal wat minder onhoudbaar maar maakten we het elkaar net te lastig om deze bal te keren. Heel ongelukkig voor ons maakte de scheidsrechter van dienst zijn enige fout van vandaag toen hij een bal bij ons op de penaltystip neer legde. Een aanvaller wilde Jurjen passeren maar met een fraaie reflex tikte hij de bal voor zijn voeten weg en dook bovenop de bal. Misschien had de scheids effe net niet de goede positie te pakken, want hij dacht dat de voeten geraakt werden.

Ook de leider van Fc Zutphen reageerde teleurgesteld, want dit had de wedstrijd niet verdiend. Maar ja , dan moet je gewoon een grote kerel zijn en de beslissing accepteren, iets wat wij ook deden. Met een 1-3 stand probeerde Vorden alles of niets te spelen en zo veel druk op de goal van de tegenstander te houden. Dit resulteerde in de 2-3 toen Niels een vrije trap gevaarlijk voor de goal bracht. De bal werd door niemand aangeraakt en plofte zo bij de 2e paal in het net. Verder dan deze treffer kwam Vorden helaas niet, want een vrije trap in de laatste seconde werd door ons over geschoten. Zo werden we door 3 standaardsituaties geklopt, maar maakte beide teams er een fraaie wedstrijd van, al waren de gasten wel zo eerlijk om te zeggen dat ze meer hadden gekregen dan verdiend was.