Van te voren wisten we dat dit een zwaar karwei zou worden. De tegenstander stond zonder enig puntverlies ruim aan kop en heeft ook een uitstekend doelsaldo. Nadat we vorige week het verlies na de vervelende blessure van Bart moesten accepteren wilden we nu vooral niets kado doen en de voetballende oplossing blijven zoeken.

Vrij snel was het duidelijk dat ABS over een uitstekend team beschikte. Technisch onderlegd en met een goede spelopvatting zochten zij de aanval. Voor ons was het zaak om de linie’s kort op elkaar te houden en een veroverde bal niet direct weer kado te doen. Dit plan werd goed uitgevoerd en ondanks dat ABS de bovenliggende partij was kregen wij ook kansjes. Misschien was de grootste kans wel voor ons, toen Bram van af 18 meter uit mocht halen, maar de keeper tikte de bal net onder de lat weg. Vlak voor rust kwamen wij nog een keer goed weg toen een bal niet goed gecontroleerd werd door onze verdedigers, maar het schot belandde op de lat. Met een 0-0 tussenstand gingen we richting de thee.

Vastberaden om dit tactische plan vol te houden gingen we weer van start. Ook nu moesten we veel op onze helft spelen maar we gaven geen grote kansen weg. Mocht er al eens een bal op de goal komen dan was deze een prooi voor Jurjen. Des te zuurder was het dan ook dat door een knullige fout van ons er toch gescoord werd. Wij kregen een vrije trap op de middenlijn maar daar namen we niet genoeg tijd voor. Bas nam hem kort op Niels en deze liet hem net effe van de voet springen. Onze verdedigers schoven net op naar voren waardoor de rappe rechtsbuiten allen op de goal af kon. Deze maakte de kans fraai af. Was het verstandig om nu ineens heel veel risico te nemen …… Volgens de mensen langs de kant was dat niet de goede weg, bang om anders nog meer tegendoelpunten te moeten slikken.

Op dezelfde voet werd er verder gespeeld met in gedachten dat die ene kans altijd komt. Die kwam er ook toen er goed druk gezet werd en een speler van ABS de bal te kort terug speelde. Erwin werd nog door de keeper naar de zijkant gedrongen, maar net toen hij de bal voor wilde zetten gleed hij uit. Was een punt terecht geweest ? Als je naar het volledige spelbeeld keek misschien niet, maar ondanks een behoudend plan was het spel in balbezit gewoon goed. Ook hadden we amper overtredingen nodig om overeind te blijven tegen de hele sterke ploeg. Moeten we ons de volgende wedstrijd maar eens belonen als we weer een lekker potje spelen!