De senioren bij v.v. Vorden zijn bezig met een opmerkelijk seizoen. Het 1e elftal en VR1 kwamen dit weekend niet in actie i.v.m. een vrije zondag door een oneven-competitie, maar het 2e, 3e, 4e, 5e, 6e, 7e en VR2 elftal mochten wel de wei in. En de eerste vier genoemde ploegen behaalden allemaal een goed resultaat en zorgden ervoor dat zij met nog 3 á 4 wedstrijden te spelen nog steeds op de 1e plaats staan. Het wordt in de komende weken dus heel spannend voor de senioren van v.v. Vorden want ook VR1 heeft nog steeds kans op de 1e plaats, alleen zijn zij wel afhankelijk van een ‘bananenschil’ bij Warnsveldse Boys VR1. Het 6e elftal stond ruim een maand geleden ook nog bovenaan, maar door maar liefst 4 verliesbeurten op rij, is het team van ‘Pep’ Reinders terug gevallen naar de middenmoot. Vorden VR2 is na de winterstop maar liefst 4 plaatsen gestegen en heeft nog steeds kans om als een ware middenmotor te eindigen, maar dan dienen de laatste twee wedstrijden wel gewonnen te worden. Vorden 7 is bezig met een opmerkelijke serie en staat na 19 punten uit de laatste 7 wedstrijden op de 4e plaats met prima kansen op een 2e plaats. Vorden 1 tenslotte zal alle zeilen bij moeten zetten om de veilige 8e plaats te bereiken en kan hier aanstaande zondag een eerste stap in maken door thuis te winnen van hekkensluiter Columbia.

Vorden 2

Het tweede elftal speelt nu al een historisch seizoen, want nog nooit eerder heeft het 2e elftal in deze fase van de competitie op een dergelijke positie gestaan in de res. 2e klas. Deelname aan de nacompetitie om promotie naar de res. 1e klas is nu al reeds een feit, want de nummers 2, 3 en 4 zullen hier aan mee mogen doen en nummer vier Markelo 2 kan Vorden al niet meer inhalen. En dan te bedenken dat het 2e elftal pas voor het 2e seizoen in deze op twee na hoogste klasse van de reserve-elftallen van afdeling Oost speelt. Met nog drie wedstrijden te gaan (Markelo 2, Reunie 2 en Lemelerveld 2) staat de ploeg van de trainers Stijn Wentink en Hugo van Ditshuizen bovenaan samen met Lemelerveld met 39 punten uit 17 wedstrijden. Het doelgemiddelde is ‘+24’ t.o.v. ‘+25’ bij concurrent Lemelerveld, maar wanneer beide ploegen niet meer dan drie punten verliezen in de komende twee wedstrijden, dan zal de competitie beslist gaan worden op de laatste speeldag, namelijk 2e pinksterdag (maandag) op 20 mei met een ontmoeting tussen de nummer 1 en 2.

Vorden 3

Vorden 3 had een fraaie zondag afgelopen weekend, want door een reguliere overwinning op AZC 5 werden er sowieso 3 punten bijgeschreven, maar na afloop bleek ook nog eens dat concurrent Lochem 4 onverwachts tegen een nederlaag was opgelopen tegen Warnsveldse Boys 4. Zodoende staat na 18 wedstrijden de ploeg van Jordi Houwen en Rutger Wullink (en leider Dick Zelle) alleen op kop met 50 punten en ziet Lochem 4 terug op de 2e plaats met 49 punten. Met nog 4 wedstrijden te gaan zal hoogstwaarschijnlijk de beslissing gaan vallen tijdens de één na laatste wedstrijd tegen de concurrent Lochem op ons eigen Europlanit Buitensportpark.

Vorden 4

Vorden 4 heeft in een prachtige en superspannende wedstrijd tegen VIOS Beltrum 5 alsnog de volle buit weten binnen te slepen door vlak voor tijd met 5-4 te winnen. VIOS Beltrum 5 was een pittige tegenstander en het leek er lange tijd op dat deze ploeg de zo gevreesde ‘bananenschil’ zou worden, waaraan Vorden 4 onverwachts punten zou verliezen. Maar de ploeg van de trainers Daan Wiegerink en Ate Barendsen zorgde alsnog voor dolle vreugde, want in de slotminuten werd de winnende 5-4 gescoord. Vorden 4 heeft nu 1 verliespunt minder dan concurrent Grol 7 en op de allerlaatste speeldag spelen deze twee ploegen tegen elkaar en ook weer op ons eigen Europlanit Buitensportpark (maandag 20 mei – 2e pinksterdag).

Vorden 5

Vorden 5 staat er erg goed voor, ondanks dat afgelopen zondag de wedstrijd tegen Witkampers 5 werd gestaakt. Op dit moment hebben alle ploegen 18 wedstrijden en staat Vorden 5 met 2 punten voorsprong op de 1e plaats met als belangrijkste concurrent Holten 6.  Ook hier kan het wel eens zijn dat de beslissing pas valt in laatste ronde en dat houdt in dat dit gaat gebeuren op maandag 20 mei (2e pinksterdag) thuis tegen SC. Rijssen. Het team van de trainers/coaches Hans Wullink en Dick Wesselink heeft een prachtige serie achter de rug, want na drie verliespartijen in oktober/november is er vanaf 26 november 2023 niet meer verloren en zijn er maar liefst 11 achtereenvolgende winstpartijen geboekt.