Komend weekend staat er voor drie elftallen van v.v. Vorden de 1/8e finale op het programma, oftewel een bekerwedstrijd om een plek in de kwartfinale. Vorden VR1, Vorden 2 en Vorden 3 hebben alle drie de poulefase in september overleefd en als nummer 1 zich geplaatst voor de 1e ronde en daarna ook nog twee knock-outfases door gekomen. Als laatste vertegenwoordigers van v.v. Vorden mogen zij ook na de winterstop nog aan de bak en gaan zij dus komende zondag een poging doen om het succesvolle bekertoernooi nog een vervolg te geven.

Vorden 2

Het 2e elftal speelt dit seizoen voor het tweede achtereenvolgende jaar in de res. 2e klas en aangezien dit het 3e niveau is van de ‘reserve-elftallen’ bij de KNVB, doen zij ook automatisch mee met het bekertoernooi van de A-categorie. Dit houdt in dat van de gehele afdeling Oost alle teams ingedeeld in de res. Hoofdklasse, res. 1e klas en res. 2e klas mee doen in deze bekercompetitie. Het toernooi begon dan ook met 128 teams, onderverdeeld in 32 poules van 4 teams. Vorden 2 eindigde bij de bovenste twee ploegen van haar poule door Albatros 2 en Columbia 2 te verslaan en ondanks de nederlaag tegen Beekbergen 2 mocht de ploeg van de trainers Stijn Wentink en Hugo van Ditshuizen aantreden tegen Longa 3 in de 2e ronde. Longa 3 is een gerenommeerde tegenstander die als 3e elftal de laatste vier seizoenen is opgeklommen van de res. 3e klas naar de res. 1e klas, maar door een keurige 0-1 overwinning wist Vorden deze lastige klip te omzeilen. In de 2e ronde (laatste 32) werd vervolgens res. 1e klasser VIOD 2 uit Doetinchem verslagen, al waren hiervoor wel penaltys nodig, waarbij keeper Esli Lindenschot zich positief onderscheidde.

Komende zondag speelt Vorden 2 uit tegen Voorwaarts Twello 2 en dient het zich wederom te meten met een res. 1e klasser. Vorden 2 heeft na de winterstop de competitie prima hervat en gaat zondag as. met een 1-5 overwinning op Heeten 2 met veel vertrouwen richting Twello.

Vorden VR1

De dames van Vorden VR1 hebben zich zeer overtuigend geplaatst voor de 3e ronde (1/8e finale) van de KNVB-beker 2023-2024. De afdeling Oost is voor de B-categorie onderverdeeld in 3 regio’s en v.v. Vorden VR1 heeft in haar regio de poulefase met duidelijke cijfers winnend afgesloten. Warnsveldse Boys en SHE werden met 7-1 verslagen en daardoor was het 2-2 gelijke spel tegen Lochuizen voldoende voor de 2e ronde. In deze eerste knock-out wedstrijd werd met maar liefst 15-1 gewonnen van Diepenveen, maar in de 2e ronde werd het nog ff spannend tegen Saasveldia VR1. Na een 3-3 gelijkspel moesten penalty’s de beslissing brengen en hierbij was keepster Maxime Masselink goed bij de les en zorgde er uiteindelijk voor dat er werd overwinterd.

Komende zaterdag (!) speelt Vorden Vr1 uit tegen Enter Vooruit VR1 en deze zaterdagclub speelt met haar damesteam ook in de 4e klas maar dan richting Twente en zij staan met slechts 3 punten uit 10 wedstrijden onderaan de ranglijst.

Vorden 3

Voor het tweede achtereenvolgende seizoen speelt Vorden 3 mee in de bovenste regionen van de 6e klas. Dit jaar lukt het de ploeg van de trainers Rutger Wullink en Jordi Houwen ook om in de beker een woordje mee te spreken. De poulefase werd met drie overwinningen op Ruurlo 3, PAX 7 en VIOD 6 winnend afgesloten en daarna werden respectievelijk Alexandria 2 en Varsseveld 5 verslagen in de knock-out wedstrijden. Vorden 3 heeft nu de laatste 16 gehaald in de bekercompetitie en zij proberen de prestatie van Vorden 4 van het vorige seizoen te evenaren, door als tweede elftal bij v.v. Vorden (van de B-categorie senioren) de finale te bereiken.