Bij de senioren heeft de KNVB gisterenmiddag de loting verricht van de 2e ronde van de KNVB-beker voor amateurs in de A- en B-categorie. Bij v.v. Vorden hebben het 2e elftal, 3e elftal, VR1 en VR2 zich geplaatst voor deze knock-out ronde, nadat alle vier ploegen als eerste waren geëindigd in de poulefase tijdens de 1e ronde (begin september). Vorden 2 speelt in de res. 2e klas en behoort dus tot de A-categorie en is als winnaar van de poule met Columbia 2, Beekbergen 2 en Albastros 2 gekoppeld aan het 3e elftal van Longa (Lichtenvoorde). Vorden VR1, VR2 en het 3e herenteam moeten respectievelijk tegen Diepenveen VR1, AZC VR1 en Alexandria 2. Deze 2e ronde in de KNVB-beker wordt gespeeld op zondag 22 oktober.

Vorden 2

Vorden 2 heeft zich geplaatst bij de laatste 56, waar ook nog enkele res. Hoofdklassers zich geplaatst hebben, zoals Longa 2, Rohda Raalte 2, Quick’20 2 en Orion 2. Het team van trainer Stijn Wentink speelt in deze ronde echter tegen Longa’30 3 (één van de vier 3e elftallen samen met DVC’26 3, TVC’28 3, Bennekom 3) en dit duel wordt in Lichtenvoorde gespeeld om 11.30 uur. Longa’30 3 speelt in de res. 1e klas en geldt net als bij streekgenoten Grol, FC Winterswijk, AZSV, DVC’26 en DZC’68  als een selectie-elftal.

Vorden 3

Vorden 3 speelt op 22 oktober om 12.00 uur thuis tegen Alexandria 2. De club uit Apeldoorn speelt met haar 2e elftal in de res. 6e klas, hetzelfde als Vorden 3, en moet vooral tegen clubs uit de Veluwe en Apeldoorn.

Vorden VR1

Vorden VR1 speelt op 22 oktober thuis om 12.00 uur tegen Diepenveen VR1 en deze tegenstander speelt een klasse lager en zit bij onze VR2 in de competitie. Vorden VR1 heeft het vorige seizoen de 4e ronde gehaald, maar moest toen haar meerdere erkennen in TVC’28 (Tubbergen) VR1. Wie weet wat het elftal dit seizoen zal gaan presteren in de beker!

Vorden VR2

De dames van Vorden VR2 hebben zich keurig geplaatst voor de 2e ronde door als poulewinnaar tegenstanders als FC Trias, PAX en DEO achter zich te laten. Op 22 oktober spelen zij nu in de 2e ronde uit tegen AZC VR1 in Zutphen om 11.15 uur. AZC VR1 speelt één klasse hoger als VR2 en komt in dezelfde competitie uit als Vorden VR1!