Gisterenavond heeft het 2e elftal van v.v. Vorden haar derde poulewedstrijd in de bekercompetitie afgewerkt en ook in deze ontmoeting met 1e klasser AZC 2 wist de ploeg van de trainers Stijn Wentink en Hugo van Ditshuizen niet te winnen. In de afgelopen 2 weken werd reeds verloren van PAX 2 en Warnsveldse Boys 2 en gisterenavond was ook het 2e elftal van AZC de meerdere over de geel-zwarten en wonnen met 2-4. Vorden 2, dat afgelopen seizoen tot de kwartfinale van de beker was gereikt maar de ontmoeting met PH 3 niet door zag gaan i.v.m. corona, speelde een aantrekkelijke en snelle wedstrijd, waarin tegenstander AZC vooral in de 1e helft enorm effectief bleek te zijn en met snelle aanvallen het verschil maakte.

Vorden 2 kon niet beschikken over specifieke buitenspelers zoals Chico Lindenschot, Sven groot Wassink en Micha Bolink, waardoor gisterenavond Jurre Heij en Sander Visschers ‘uit de eerste groep’ waren aangesloten om beide als twee van de drie spitsen te fungeren.  Het 2e elftal begon in een 4-3-3 opstelling met Ties Wentink in de spits en leverde een qua veldspel een redelijke 1e helft af, waarbij echter de spelers van het in de res. 1e klas uitkomende AZC razendsnel in de omschakeling waren en de aanvalsopzetten ook in volle snelheid volbrachten. Daarnaast waren de blauw-witten ook nog eens erg effectief en zodoende stond er met rust een ietwat vertekende, maar zeker wel verdiende 0-4 op het scorebord. Het 2e elftal van v.v. Vorden bracht enkele wijzigingen aan in de opstelling, met o.a. Siebren Bijenhof in de spits en Jesse Barendsen achterin naast aanvoerder Stefan Eggink. Het gewijzigde spelbeeld met een ietwat dwingender en agressiever Vorden 2 had echter vooral te maken met het feit dat er veel meer druk op de helft van de tegenstander gehouden kon worden, door de  ‘2e en afvallende ballen’ die veelal in het voordeel van Vorden werden gewonnen en opgepakt. Vooral Kevin Vliem viel hier als centrale middenvelder erg op, want naast zijn vele gewonnen duels was hij ook nog eens in balbezit een constante factor met niet of nauwelijks balverlies en vele goede voortzettingen. Hij bracht persoonlijk ook Vorden 2 terug in de wedstrijd doordat een houdbaar afstandsschot strak onder de keeper door in het doel verdween. Ook de tweede goal kwam van de voet van de 25-jarige middenvelder en wederom was het een uitstekende inzet vanuit de 2e lijn, al kwam hier ietwat geluk bij kijken doordat de harde inzet via een been van een AZC’er via de binnenkant van de paal binnen viel. Vorden 2 had er een echte wedstrijd van gemaakt en bracht voor de laatste 20 minuten Bram Garritsen voor Bart Jansen, waardoor er met een 4-2-4 opstelling nog meer druk werd gezet op AZC 2. Op het moment dat een kwartier voor tijd Stefan Eggink met een kopdoelpunt zelfs de 3-4 aantekende, leek het ook nog eens een heel spannend slotfase te worden.

Dit doelpunt werd echter afgekeurd wegens buitenspel en vanaf dat moment was het ook zo dat AZC er bij vlagen weer beter en snel uit kon komen. De technisch vaardige middenvelders van de blauw-witten bleven in deze slotfase rustig aan de bal, draaide op de juiste momenten in en uit, zodat de druk en het afjagen van Vorden 2 werd omzeilt. Doelman Esli Lindenschot moest een aantal keren in actie komen en ook de vier verdedigers, Gijs Bruinsma, Stefan Eggink, Jesse Barendsen en Milo vd Pol (laatste kwartier vervangen door Mike Verstege) konden een aantal keren ternauwernood met een verdedigende actie AZC 2 tot stoppen brengen. Toch was in deze slotfase de beste kans op een doelpunt voor Vorden 2, dat veelvuldig rondom de 16-meter in balbezit kwam en dit keer zelfs schuin alleen voor de keeper,  maar de inzet van Jurre Heij werd, vanuit een lastige positie waarin hij snel moest handelen, over geschoten.

Net als afgelopen zondag tegen Warnsveldse Boys kon Vorden 2 ondanks de nederlagen toch terug kijken op een goede wedstrijd, waarbij gisterenavond vooral in de 2e helft ruim een half uur lang dwingend en aanvallend werd gespeeld op de helft van de tegenstander. Rondom de laatste wedstrijden in de voorbereiding wordt één dezer dagen de groep van 16-17 spelers bij het 1e en 15-17 spelers bij het 2e elftal  door Wouter Schouten, René Nijenhuis, Stijn Wentink en Hugo van Ditshuizen bekend gemaakt. Te hopen valt dat Chico Lindenschot, Bas Kortstee, Sven Groot Wassink  en de gisterenavond licht geblesseerd geraakte Sem Barendsen voor de start van de competitie op zondag 25 september weer beschikbaar zijn, zodat ook Vorden 2 met een goede en grote groep van 16 kan beginnen aan hun avontuur in de res. 2e klas.