Het waren mooie voetbaldagen de afgelopen week voor het 2e elftal van v.v. Vorden. Donderdagavond werd er een inhaalwedstrijd in hun competitie gespeeld  en aangezien TVO 2 verloor van Markelo 2 werd Vorden 2 zonder zelf te spelen (zij waren met 19 punten uit 10 wedstrijden al uit gespeeld) periodekampioen in de res. 3e klas. Afgelopen zondag, drie dagen later, won het zelf van Markelo 2 in de competitie en zag het koploper Grol 3 gelijk spelen tegen FC Eibergen 2. Vorden 2 heeft dus als periodewinnaar in ieder geval de zekerheid op deelname van de nacompetitie, maar staat er met nog 9 wedstrijden te gaan ook goed voor in de competitie, aangezien zij de minste verliespunten hebben. Vorden JO15-1 doet het ook goed in de competitie en staat samen met AZSV en UD Weerselo JO15-1 bovenaan in hun 1e klasse. Alleen werd afgelopen zaterdag de eerste nederlaag geleden tegen De Zweef JO15-1, maar kon het gisterenavond wel een succes bij schrijven in de Achterhoek Cup. JO15-1 had in de poule al mooie wedstrijden gespeeld tegen AZSV, Westervoort en RKZVC en ook in de kwartfinale werd er tegen ZZC’20 een prachtige cupwedstrijd gespeeld. Op het veld van VIOD won gisterenavond de JO15-1 de halve finale van hoofdklasser FC Zutphen JO15-1 met 3-0. Doelpunten van Twan Vriend en Mees Enzerink (2) zorgden ervoor dat, in tegenstelling tot de jaargangen 2016-2017 en 2017-2018 toen Vorden C1 (JO15-1) de halve finale verloor, nu wel de finale werd behaald. Op zaterdag 24 juni staat de finaledag op het programma en treed Vorden JO15-1 aan tegen de winnaar van Sportclub Lochem-SDOUC e/o JO15-1. Tenslotte blijft het even knap als opvallend dat de JO19-1 haar ongeslagen reeks in de 1e klas blijft voort zetten. Nadat vorige week medekoploper Sp. Teuge JO19-1 werd verslagen, ging nu Heeten JO19-1 met lege handen weer naar huis. Vorden JO19-1, dat in tegenstelling tot streekgenoten als PAX, DCS, Varsseveld, VIOD en ZZC’20 niet in de achterhoekse, maar stedendriehoek 1e klasse is ingedeeld, speelt komende zaterdag tegen de nummer twee Colmschate JO19-1, waarop het nu al met 18 uit 6 maar liefst vijf punten voorsprong op heeft.

Ga voor een uitgebreid verslag van de wedstrijd Vorden JO15-1 tegen FC Zutphen JO15-1 naar de site van de Achterhoek Cup

Vorden JO19-1, koploper in 1e klas voorjaarscompetitie 2021-2022:

Vorden 2 Periodekampioen (1) in de res. 3e klas seizoen 2021-2022