Vorden 2 heeft gisterenmiddag drie speelrondes voor het einde van de competitie haar kampioenschap behaald door een 0-3 zege tegen RKZVC 3. Met rust was het al 0-2 door doelpunten van Sander Eggink en Bart Jansen en na de rust zorgde wederom Bart voor de definitieve beslissing (0-3). In het laatste ‘pre-corona seizoen’ (2018-2019) moest het destijds maar nipt Dinxperlo 2 voor zich dulden, maar dit seizoen was er vooral na de winterstop geen houden meer aan voor de ploeg van trainer Luc Feukkink. Met nog twee wedstrijden te gaan, heeft het gisteren voor de 14e keer achter elkaar gewonnen (!) en de directe concurrent TVO 2 nu op een achterstand van 11 punten (!) gezet.

Vorden 2 kampioen res. 3e klas KNVB

Het begin van de competitie was moeizaam en na vier wedstrijden had het team van trainer Luc Feukkink slechts 1 punt behaald. Maar in de uitwedstrijd tegen Grol 3, die met 2-1 werd verloren, waren de contouren van het winnende team dat Vorden 2 ineens zou gaan worden al zichtbaar.  Het begon met de winst op Sp. Neede 2 (5-1) en eindigde na 14 overwinningen vandaag in de 20e speelronde in Zieuwent tegen RKZVC 3. De geel-zwarten waren niet meer te stoppen en de ene na de andere overwinning werd behaald en toen op 10 april concurrent Grol 3 met maar liefst 7-0 werd verslagen werd duidelijk dat alleen het kampioenschap nog maar telde voor de jongens. Met heel veel  zelfvertrouwen, een enorme dosis conditie en inzet, veel beleving en twee uitstekende jonge voorhoedespelers in de personen van Jurre Heij en Chico Lindenschot ging het team op weg naar de koppositie en toen de enigste concurrent TVO 2 thuis met 4-1 werd verslagen was het niet meer de vraag of, maar wanneer het 2e kampioen zou worden. Het is tekenend voor de ploeg van de afscheid nemende Luc Feukkink dat het direct de allereerste gelegenheid heeft aangegrepen en vandaag in Zieuwent lieten de naar de res. 2e klas promoverende spelers van v.v. Vorden er dus geen gras over groeien en wonnen dik verdiend met 0-3 van RKZVC 3. 18 wedstrijden en 14 gewonnen, 59 doelpunten voor, slechts 24 tegen, winnaar van de 1e periode en op de 3e voorlaatste speeldag reeds het kampioenschap behalen, overtuigender kun je dit resultaat niet behalen! Vorden 2 is kampioen in de res. 3e klasse C en promoveert voor het eerst in de historie van de club naar het 3e niveau in de ‘reserve-piramide’, namelijk de res. 2e klas KNVB.

Klik op de foto voor de uitgebreide reportage van Johan Bolink

Staand v.l.n.r. Mike Verstege, Micha Bolink, Don Rouwen (grensrechter), Chico Lindenschot, Thomas Oonk, Jorick Benjamins, Luc Feukkink (trainer), Niek Spiegelenberg (JO19-1), Armand ten Broeke (leider), Esly Lindenschot, Sem Barendsen (JO19-1)

Zittend v.l.n.r. Milo van der Pol, Bart Jansen, Sander Eggink, Wiebe de Jong, Stijn Wentink, Jesse Barendsen, Gijs Bruinsma, Stefan Eggink, Kevin Vliem (Niet op de foto : Jurre Heij).