Ook na de winterstop gaat het crescendo met de prestaties van Vorden 3, Vorden 4, Vorden 6 en VR1, want zij hebben alle vier hun koppositie in de competitie behouden. Deze vier teams spelen vanaf de 1e speeldag mee om de koppositie en sterker nog, zij staan al vele weken ongenaakbaar bovenaan, al moet wel gezegd worden dat bij Vorden 3 medekoploper Sp. Lochem 4 evenveel punten heeft en dat bij Vorden VR1 de nummer twee van de ranglijst, Warnsveldse Boys VR1, bij winst van de inhaalwedstrijden de koppositie over zou nemen. Sinds afgelopen zondag hebben wij er bij v.v. Vorden echter een vijfde koploper bij, want door de winst van Vorden 2 op Witkampers 2 (4-2) en het verlies van koploper Lemelerveld 2 (0-4) staat het team van de trainers Stijn Wentink en Hugo van Ditshuizen alleen aan kop in de res. 2e klas KNVB afdeling Oost (zo). Een uitstekende prestatie van het 2e team van onze club, want het is pas het 2e seizoen op dit niveau en dus nog nooit eerder in de historie van onze club heeft het reserveteam bovenaan gestaan op het 3e niveau van de reserveklasses KNVB afdeling Oost (zo).

Vorden 2

Wat de opvallende prestaties  van het 2e elftal (na 8 oktober 2023 niet meer verloren) extra bijzonder maakt, is dat deze prachtige serie van 2 gelijke spelen en 7 overwinningen ook nog eens gerealiseerd met vele invallers. Vooral het gemis van hun vaste keeper Tomas Oonk (is weer op de weg terug na een kruisbandblessure afgelopen augustus 2023) zorgt ervoor dat de trainers Stijn Wentink en Hugo van Ditshuizen telkens maar weer een andere keeper moeten opstellen. Na de winsterstop is afgesproken dat de keeper van de JO19-3, Nima Nedaee, op zondagmorgen de vaste keeper is op zondagmorgen. Nima doet het uitstekend en dat is een compliment waard, want hij speelt ook nog gewoon op zaterdagmiddag in de JO19-3 zijn wedstrijden. Afgelopen zondagmorgen stond de thuiswedstrijd tegen Witkampers 2 op het programma en deze tegenstander uit Laren heeft de afgelopen 10 seizoenen altijd hoger gespeeld dan ons 2e elftal. Met maar liefst 6 geblesseerde spelers langs de kant en Sem Barendsen als afwezige aangezien hij s’middags aan moest sluiten bij het 1e, had Stijn Wentink de groep aangevuld met spelers uit de JO19-1 en kon hij Luuk Smit en Kris Koning vanuit het 1e elftal gebruiken. Na een 1-2 ruststand, zette het 2e elftal na de pauze orde op zaken en won uiteindelijk met een overtuigende 4-2 eindstand.

Nadat de eerste pilsjes achterover waren geslagen en er nog eens werd geproost op de 9e overwinning van dit seizoen, kwam zo rond 12.30 uur de eerste uitslagen binnen van de overige wedstrijden in de res. 2e klasse D – Oost en toen werd de stemming helemaal top. Eerst bleek de nummer drie van de ranglijst, Grol 3, met 4-2 verloren te hebben en toen iets later bleek dat koploper Lemelerveld 2 met maar liefst 4-0 had verloren was het helemaal feest in de kantine. Na 12 wedstrijden, 9 overwinningen, 2 gelijke spelen, een doelsaldo van +20 (35 voor en 15 tegen) en een punt voorsprong op achtervolger Lemelerveld 2, mag het 2e elftal van v.v. Vorden zich met 29 punten koploper noemen van deze res. 2e klas.

Vorden 3, 4, 5, 6 en VR2

Afgelopen zondag waren VR1 en het 7e elftal vrij van competitieverplichtingen, maar kwamen de overige ‘lagere senioren’ wel in het veld. Het 3e elftal bleef ongeslagen en won met 5-0 van PAX 6 en blijft bovenaan staan, samen met Sp. Lochem 4. Vorden 4 won de uitwedstrijd van Ruurlo 3 met 1-4 en heeft met 11 overwinningen (!) 3 punten voorsprong op achtervolger Grol 7. Vorden 5 blijft het na de winterstop goed doen en won nu ook uit tegen Sp. Lochem 6 (nummer 3 op de ranglijst) en is inmiddels gestegen naar de 5e positie. Vorden 6 kwam niet in actie, omdat hun wedstrijd werd afgelast. Maar zij zagen wel dat concurrent PAX 9 onverwachts verlies leed en zodoende is nu het 6e elftal alleen koploper in haar 7e klasse. Ook VR1 kwam niet in actie en bleven dus bovenaan staan, maar zij zagen concurrent Warnsveldse Boys 1 wel angstvallig dichterbij komen. Met 2 wedstrijden minder gespeeld en 2 punten minder staan de buurvrouwen uit Warnsveld er wel beter voor. Tenslotte speelde Vorden VR2 afgelopen zondag een thuiswedstrijd tegen de nummer 4 Diepenveen VR1. Ook zij behaalden een keurige 2-1 overwinning en daarmee blijven zij na de winterstop ongeslagen en hebben zij met drie overwinningen en één gelijk spel vanaf 21 januari jl. een mooie stap op de ranglijst gemaakt en staan zij met 15 punten uit 12 wedstrijden op een keurige 7e plaats.