Vorden 2 heeft in september haar poule gewonnen in de bekercompetitie van dit seizoen. Daardoor bereikte de ploeg van trainer Luc Feukkink de 2e ronde en daarin speelde het uit in Hengevelde tegen WVV 2 (res. 1e klas). Deze wedstrijd eindigde in 4-4  en uiteindelijk won het 2e elftal na strafschoppen. Daarmee plaatste Vorden 2 zich dus voor de 3e ronde en had de KNVB-afdeling Oost nog bepaald dat er in de poulefase en in de 2e ronde alleen nog tegen ‘regionale tegenstanders’ werd gespeeld, vanaf de 3e ronde worden met de laatste 43 ploegen alles ‘door elkaar gehusseld’. Dus zowel ASV Dronten, als Orion Nijmegen, als Leones Beneden-Leeuwen als HHC Hardenberg kunnen als ‘verre tegenstanders’ uit de bus komen, maar nadat gisteren de loting van deze 3e ronde had plaats gevonden in het KNVB-kantoor in Zwolle bleek het 2e elftal van v.v. Vorden gekoppeld te zijn aan PH Almelo 3 (za). Deze ‘traditionsverein’ uit Almelo (Prins Hendrik) is altijd een zondagclub geweest, maar de vereniging heeft vier jaar geleden besloten om in zijn geheel over te gaan naar ‘de zaterdag’. De club met 1100 leden heeft een grote historie en heeft altijd met haar standaardelftal in de 2e en 1e klas gevoetbald. Sinds de overstap naar de zaterdag speelt het 1e elftal in de 2e klas, het 2e elftal in de res. 1e klas en het 3e elftal, de tegenstander van Vorden 2, in de res. 3e klas.

PH Almelo 3 heeft zich in de poulefase als winnaar mogen bekronen door te winnen van Voorwaarts V. 2 en gelijk te spelen tegen Den Ham 2. In de 2e ronde speelde het tegen streekgenoot Quick’20 2 en deze wedstrijd werd met 1-0 gewonnen. PH Almelo doet het in haar res. 3e klas op de zaterdag prima en staat op de 3e plaats met 13 punten uit 6 (vier gewonnen, 1 gelijk en 1 verloren). Opvallend in deze competitie zijn de vele ‘traditionele’ zondagverenigingen die of nu in zijn geheel naar de zaterdag zijn gegaan of met een prestatie-elftal extra op de zaterdag spelen. Zo zijn Quick’20 2, HSC’21 2, Rigtersbleek 2, FC Eibergen 2, SDC’12 (Denekamp) 2 en FC Berghuizen 2 allemaal tegenstanders van de dus definitief naar de zaterdag overgehevelde PH Almelo 3.

Wanneer de wedstrijd Vorden 2 tegen PH Almelo 3 gespeeld gaat worden is door de Corona-maatregelen nu nog niet bekend, maar in ieder geval is zeker dat de thuiswedstrijd van Vorden 2 op een zaterdag (of op een doordeweekse avond) dient afgewerkt te worden.