We besteden deze week aandacht aan elftallen die nog in de race zijn voor het kampioenschap en nadat JO15-1 de spits heeft afgebeten vandaag aandacht voor ons 2e selectie-elftal. Met nog twee wedstrijden op het programma, toevallig dienen beide afgewerkt te worden tegen medekoploper Grol 3, hebben de geel-zwarten het kampioenschap dus nog in eigen hand. Vorden 2 is na de winterstop nog ongeslagen en heeft 6 wedstrijden gewonnen en 4 keer gelijk gespeeld en staat dus samen met Grol 3 bovenaan met 22 punten uit 10 wedstrijden. Het betreft de res. 2e klasse I in de afdeling Oost en door de nieuwe indeling van de KNVB is het echter geen promotiecompetitie. Om daarvoor in aanmerking te komen, had de ploeg van trainer Stijn Wentink en Hugo van Ditshuizen bij de eerste zes ploegen moeten eindigen in de najaarscompetitie van de res. 2e klas aan het begin van dit seizoen. In deze eerste competitie van het seizoen in de res. 2e klas (C) kwam het na 10 wedstrijden uiteindelijk 3 punten tekort waardoor DCS 2 als nummer zes uiteindelijk in de promotieklasse van de res. 2e klas terecht is gekomen. Vorden 2 heeft in de voorjaarscompetitie Ruurlo 2, HC’03 2, VIOS B. 2, Concordia Wehl 3 en FC Winterswijk 3 flink onder zich gehouden en dient het nu alleen nog maar uit te vechten met het 3e elftal van sv Grol.

Afgelopen seizoen werd het 2e elftal van Vorden voor het eerst sinds 1995 weer eens kampioen en door de 1e plaats in de res. 3e klas promoveerde het selectie-elftal voor het eerst in de historie van v.v. Vorden naar de res. 2e klas Zondag, het 3e niveau van de reserveklasse van de KNVB in afdeling Oost. Dit seizoen is de samenstelling van het 2e-elftal, nadat het vorige seizoen maar liefst 7 spelers uit de JO19-1 in dit selectieelftal erbij hadden gekregen, niet of nauwelijks veranderd, want alleen Jorick Benjamins (gestopt), WIebe de Jong (4e) en Jurre Heij (1e)  werden vervangen door de 3 JO19-1 spelers Bram Garritsen, Sven Groot Wassink en Sem Barendsen en verder is Siebren Bijenhof weer terug van weg geweest. Het elftal bestaat uit 17 spelers en heeft naast twee routiniers in de personen van Micha Bolink en Stefan Eggink en vier midden-twintigers Kevin Vliem, Ties Wentink, Sander Eggink en Siebren Bijenhof voor de rest dus 11 spelers onder de 21 jaar in het elftal.

Stijn Wentink en Hugo van Ditshuizen, ook volgend seizoen trouwens weer trainers van Vorden 2, zullen het 2e elftal goed voorbereiden op de ontknoping van deze competitie met dus twee ontmoetingen achter elkaar tussen de gezamenlijke koplopers van de res. 2e klasse I. Grol 3 was afgelopen seizoen, in het kampioensjaar van het 2e elftal, trouwens ook al één van de tegenstanders uit het linker-rijtje van de res. 3e klasse C en kregen in één van de laatste speelrondes van de competitie een flink pak slaag, namelijk 7-0. Wellicht kan Vorden 2 aan deze wedstrijd en positieve herinnering nog extra kracht halen voor de tweeluik tegen de blauw-witten. Heel veel succes 2e elftal en geniet van deze prachtige ontknoping van de competitie!