De voetbalvereniging Vorden beleefde afgelopen weekend een prachtige voetbalzondag met een top- beleving, veel reuring, zes thuiswedstrijden en een geweldige afsluiting in een bomvolle kantine met ‘Zwarte Jannes’ en 250 feestgangers. Vanuit sportief oogpunt gezien verliep het in het algemeen ook crescendo, want naast de overwinning van het 1e elftal tegen Columbia, blijven na de 0-0 van het 2e elftal tegen Markelo 2, de nipte 1-0 overwinning van het 3e elftal op Angerlo Vooruit en de 2-5 overwinning tegen FC Trias 4 van het 4e elftal, zowel het 2e, 3e als 4e elftal koploper in hun klasse. Één tegenvaller viel er wel te noteren en dat was het verlies van het 5e elftal tegen Twenthe Goor, want door het 5-2 verlies zijn de geel-zwarten gezakt van de 1e naar de 2e plaats. Maar net als VR1, dat door het verlies van Warnsveldse Boys VR1 nog steeds kans maakt op de hoofdprijs, strijdt het 5e elftal ook nog steeds mee om het kampioenschap.

Vorden 2

Met een volledige selectie (alleen Jesse Barendsen was afwezig, maar daarvoor kregen zij Luuk Smit vanuit het 1e elftal) ging het team van Stijn Wentink de strijd aan tegen Markelo 2, in de wetenschap dat zij in ieder geval niet mochten verliezen van de koploper in de 2e periode. Uiteindelijk werd het een hard bevochten 0-0, waarbij Markelo 2 zich één van de sterkste tegenstanders van dit seizoen liet gelden. Door dit gelijke spel komen de geel-zwarten nu uit op 40 punten uit 18 wedstrijden (12 keer gewonnen, vier keer gelijk en maar 2 keer verloren) en aangezien Lemelerveld 2 haar wedstrijd tegen Holten 2 verloor, staan zij nu alleen op kop met nog 2 wedstrijden te spelen. Op 12 mei speelt Vorden 2 thuis tegen de nummer 9 Reunie 2 en op tweede pinksterdag (maandag 20 mei) wordt de laatste wedstrijd van het seizoen gespeeld uit tegen ….. Lemelerveld 2. De nummer drie van de ranglijst, Grol 3, heeft met haar winst nu ook ineens hele goede papieren, want met 18-38 kunnen zij zomaar de lachende derde worden. Wanneer Vorden 2 echter gewoon haar beide wedstrijden weet te winnen, kan de kampioensvlag in de top en is promotie naar de res. 1e klas KNVB (!) een feit. Wanneer of Lemelerveld 2 of Grol 3 het kampioenschap weet te behalen, zal het 2e team van v.v. Vorden in ieder geval nog een tweede kans krijgen op promotie, want het is nu al zeker dat deelname aan de nacompetitie een feit is.

Vorden 3

Het was voor het 3e elftal daadwerkelijk een overwinning ‘door het oog van de naald’ want in de wedstrijd tegen Angerlo Vooruit 4 was het pas in de 86e minuut dat Pelle Hoppen de bevrijdende 1-0 overwinning op het scorebord zette. Door deze 17e overwinning blijft het team van de trainers Jordi Houwen, Rutger Wullink en leider Dick Zelle koploper in hun 6e klasse en aangezien achtervolger en tevens enige concurrent Lochem 4 ook haar wedstrijd heeft gewonnen zal het tussen beide teams blijven gaan. Vorden 3 moet nog drie wedstrijden spelen en op zondag 12 mei staat de kraker tegen Sp. Lochem 4 op het programma!

Vorden 4

Met een overduidelijke 2-5 overwinning op FC Trias 4 heeft Vorden 4 haar koppositie keurig behouden en hebben zij met nog twee wedstrijden te gaan nog steeds de beste papieren. Het kampioenschap zal beslist worden op de laatste speeldag, wanneer Grol 7 op bezoek komt in Vorden voor een onderling duel tussen de nummers 1 en 2 (1 punt verschil).

Vorden VR1

Door een keurige 6-0 overwinning pakte VR1 de draad direct weer op, nadat op donderdagavond een zure 1-0 nederlaag was geleden tijdens de inhaalwedstrijd tegen Activia VR1 uit Twello. Door zes verschillende doelpuntenmakers werd zondagmiddag Overwetering VR1 verslagen en toen duidelijk werd dat koploper Warnsveldse Boys VR1 een 2-0 nederlaag had geleden in Hengelo Gld. (PAX VR1 bedankt), blijft er toch nog een kleine kans op een daadwerkelijke strijd om het kampioenschap. Warnsveldse Boys VR1 heeft nog vier wedstrijden te gaan en Vorden VR1 nog twee en de voorsprong van Warnsveld betreft zes verliespunten minder. Op maandag 20 mei treffen beide verenigingen elkaar, alleen aangezien Warnsveld op 26 mei haar laatste wedstrijd moet spelen, zal hoogstwaarschijnlijk de daadwerkelijke beslissing nog niet vallen. Hoe het ook zij, Vorden VR1 moet in ieder geval nog twee keer winnen (en dus ook van Warnsveld) en de groen-witten moeten naast Vorden nog minstens een keer 3 punten verliezen. Bij een gelijke stand zal Vorden waarschijnlijk aan het langste eind trekken, want met +44 hebben zij een beter doelsaldo dan Warnsveldse Boys VR1 (+20).

Vorden 6,7 en VR2

Vorden 6 is de laatste weken de weg helemaal kwijt en liep zondagmorgen tegen Loil 3 tegen haar zesde achtereenvolgende nederlaag aan. Het team van ‘Pep’ Rijnders en Bram Oplaat zal nog steeds op een hogere plaats eindigen dan de afgelopen twee seizoenen, maar het blijft wel opvallend en ook jammer dat de koppositie eind februari na 6 nederlagen volkomen is verdwenen. Het 7e heeft wederom gewonnen en kent nu al een serie van 7 overwinningen op rij. Door de 0-1 overwinning op DEO 3 is de ploeg van trainer/coach Jeroen Tijssen, die vorig seizoen het kampioenschap behaalde, nu gestegen naar de 2e plaats en van de drie nog te spelen wedstrijden dienen zij er twee tegen de kampioen Reunie 5 af te werken. Tenslotte hebben de dames van VR2 een 4-4 gelijkspel behaald. Met de winterstop hadden de dames van trainer/coacch Rogier van Zuilekom nog maar 5 punten behaald uit 8 wedstrijden en stonden zij op de 10e plaats. Na de winterstop hebben zij 17 punten behaald uit 11 wedstrijden en hebben zij met de 8e plaats nog steeds zicht op een plek in het linkerrijtje (6e plaats). De laatste drie wedstrijden dienen dan wel gewonnen te worden (1x Raalte VR1 en 2x Lemelerveld VR2) en zo niet dan nog hebben zij het prima gedaan dit seizoen, aangezien vorig (en eerste ) jaar in de senioren een laatste plek werd behaald.