Vorden JO19-1 was het gelukt om tot de 1/16e finales door te dringen van de beker JO19-1 A-categorie Oost. Tegenstander in deze ronde was AZSV/AD’69 JO19-1 en nadat voor de winterstop in de Hoofdklasse deze club in een thuiswedstrijd in Vorden duidelijk te sterk was geweest voor de geel-zwarten, werd het gisteren een prachtige bekerpot. Uiteindelijk werd de wedstrijd in de laatste minuut beslist door de 4-3 van AZSV, maar de ploeg van trainer Bram Oplaat kan met opgeheven hoofd en een goede wedstrijd het toernooi verlaten. Vorden 1 oefenende donderdagavond in en tegen Dieren (2e klas za) en speelde met 2-2 gelijk en Vorden 2 speelde in Vorden vriendschappelijk tegen Sp. Lochem 2 (res. 2e klas za) en won met 3-1.

Gisterenmiddag speelde de JO17-1 vriendschappelijk tegen een Duitse opponent, want ‘den ersten FC Kleve aus Niederrhein’ kwam op bezoek in Vorden. Het is altijd lastig om het niveau met elkaar te vergelijken, maar na 10 minuten was het al wel duidelijk dat de ‘Kreisleistungsklasse’ waar 1. FC Kleve JO17-1 in speelt, te vergelijken is met de Nederlandse 5e of 6e divisie, twee klassen hoger dus dan de 1e klas van  Vorden JO17-1.  Atletisch, snel, wendbaar en sterk, dat zijn de kenmerken die je aan alle 11 spelers zou geven wanneer je het eerste gedeelte van de wedstrijd zou moeten analyseren. Met prima opgezette aanvallen werden telkens de snelle buitenspelers aan het werk gezet en Vorden JO17-1 moest alle zeilen bijzetten om de rood-blauwe storm een beetje te beteugelen. Binnen 12 minuten stond het al 0-3 en dreigde heel ff een overrompeling, maar vanaf dit moment (15e minuut) kwam het team van trainer Niels Rondeel steeds beter in de wedstrijd. De beide backs Twan Rouwenhorst en Tigo Olthuys kregen steeds meer grip op hun directe tegenstander, gelegenheidsvoorstopper Teun Brummelman kwam een aantal keren sterk voor de man en onderbrak op deze wijze telkens goed een inspeelpass en aanvalsopzet en vrije verdediger Twan Vriend bleef voetballend uitstekend op de been en zorgde er ook voor dat de thuisclub aan het voetballen bleef. Want met Senna vd Pol, Joran Kuiperij, de broers Chris en Diede vd Wijgerd en Jim Zelle lukte het Vorden JO17-1 steeds vaker om ook in balbezit van zich te laten horen. In de 20e minuut werd het 3-1 door een uitstekend uitgevoerde en ingestuurde cornerbal en vanaf dat moment was het ook een echte wedstrijd.

Het lukte Vorden niet zozeer om ook echte kansen af te dwingen, maar er was wel meer evenwicht in het spel en nogmaals ook in balbezit konden de geel-zwarten af en toe van zich afbijten. Het was jammer dat in de 35e minuut een vrije trap keihard onder de lat in het doel sloeg, want de ruststand 1-4 was daardoor iets vertekend. In de tweede helft werden er zes wissels  toegepast en kwamen Tygo Ulkeman, Stijn Groeneveld, Daan Jonglboeds en  en drie spelers van de JO15-1, namelijk Niek Lieverdink, Sam Korenblek en Rens Jansen in het veld. Vorden JO17-1 moest in de achteruit en liep zich op het middenveld en achterin helemaal het ‘leplazerus’, maar ondanks een vroege tegentreffer uit wederom een vrije trap hoog in de touwen (1-5) bleef het toch keurig op de been. Het lukte zelfs om een paar keer een gevaarlijke counter op te zetten via Tygo Ulkeman of Florian Zafari, waarbij laatst genoemde nog het dichtste bij een treffer was, maar zijn inzet ging net voorlangs. Gezegd moet worden dat de beide ‘jonkies’ Sam Korenblek en Niek Lieverdink het achterin uitstekend deden en samen met de nieuwe laatste man Stijn Groeneveld de achterhoede goed hadden staan. Maar ook in de tweede helft had 1. FC Kleve twee nieuwe en ook weer bloedsnelle buitenspelers opgesteld en uit één van de aanvalsopzetten kon zelfs Niek deze rechtsbuiten niet tegenhouden en werd de 1-6 keurig voorbereid. Uiteindelijk werd het nog 1-7, maar kon Vorden JO17-1 terug kijken op een zeer interessante, leuke (bedankt 1. FC Kleve voor jullie komst) en leerzame oefenwedstrijd.

Mark Zelle heeft gisteren weer een aantal prachtige foto’s gemaakt en inmiddels heeft hij zijn wekelijkse v.v. Vorden-productie op een speciale facebook-pagina geplaatst. Hierdoor ontstaat een prachtig foto-archief en hebben wij naast Johan Bolink (veelal senioren) nu ook van de jeugd schitterende beelden! Ga naar zijn facebook-pagina, like dit en klik daarna op ‘albums’ om de beelden te zien van vele zaterdagen jeugdvoetbal bij v.v. Vorden!

Vorden JO19-1 verloor gisteren in de 3e ronde (1/16e finale) van AZSV/AD’69 en hieronder is een foto te zien van de thuiswedstrijd van Vorden tegen deze Aaltense 4e-divisionist met helemaal onderaan de uitslagen van deze 3e ronde van de beker.