Een week voordat de (beker)competitie begint op 3 en 4 september, hebben zowel de jeugdteams Vorden JO15-1, Vorden JO19-1, Vorden JO17-1, VR1 als het 1e elftal in dit weekend een aantal oefenwedstrijden gespeeld. Vorden JO19-1 had vorige week al 3-3 gespeeld tegen PAX JO19-1, afgelopen donderdag met 0-3 gewonnen van Colmschate JO19-1 en deze zaterdag met 6-1 gewonnen van Sp. Lochem JO19-1. Buurman Lochem moest sowieso in dit weekend haar meerdere erkennen ten opzichte van Vorden, want ook de JO15-1 wisten met maar liefst 8-2 te winnen van divisionist Sp. Lochem JO15-1. De JO17-1 speelde afgelopen zaterdag een oefenwedstrijd tegen AZC JO17-1 en kon een keurige overwinning van 3-2 bij schrijven in een pittige en nuttige wedstrijd. Vandaag speelde VR1 haar eerste oefenwedstrijd tegen Warnsveldse Boys VR1 en heeft het 1e elftal geoefend tegen 1e klasser Woezik uit Wijchen. Na een 1-0 ruststand werd het uiteindelijk 3-0 voor de blauw-witten onder de rook van Nijmegen.

Vorden 1 trad deze middag aan met dezelfde groep als vorige week vrijdagavond en zondagmiddag tijdens het Pax-toernooi, behalve was dit keer Sam Abbink niet aanwezig. Trainer Wouter Schouten was deze middag zeker tevreden over de 1e helft en met name de eerste 35 minuten. ‘Wij hadden gekozen voor een ietwat gewijzigde opstelling en brachten de drie spitsen op een andere wijze van elkaar in balbezit. Aangezien Woezik met vier verdedigers bleef spelen, kregen wij telkens een man meer situatie op het middenveld en zodoende hadden wij ook het betere van het spel. Het was jammer dat wij een aantal kansjes vanuit balverlies van Woezik niet konden verzilveren’. De ruststand van 1-0 kwam tot stand in de 35e minuut en vanaf dat moment bleef de 1e klasser ook de betere ploeg. Vooral in de 2e helft was het de laatste 30 minuten moeizaam voor Vorden en kwam het niet meer echt voor in het spel. ‘We moesten flink (door) wisselen, waarbij een aantal jongens zelfs voor de 2e keer moesten invallen. Conditioneel zitten wij ook nog niet helemaal op het gewenste niveau en daar zal de komende twee á drie weken dan ook nog aandacht aan besteed worden. Al met al een nuttige oefenwedstrijd met vooral de eerste 35 minuten een prima voetballend Vorden tegen een geduchte 1e klasser’.

Afgelopen zondag speelde het ‘nieuwe’ vijfde elftal ook de eerste officiële wedstrijd van het seizoen, want de bekerwedstrijd tegen Ruurlo 6 was een week vooruit geschoven. Het team van Hans Wullink en Gerrit Bobbink, bestaande uit voornamelijk de spelers uit de JO19-2 van vorig seizoen, verloor met 5-2 van Ruurlo en heeft nog twee weken trainen en voorbereiding voor de boeg alvorens de competitie op 25 september echt gaat beginnen. Komende week speelt het 2e elftal een oefenwedstrijd tegen Witkampers 2.