Gisterenavond heeft Vorden met 3-1 verloren van VIOD  in de 2e ronde van de Achterhoek Cup en is hiermee uitgeschakeld. Beide teams hadden na de loting vorige week woensdag direct contact met elkaar gezocht en besloten in verband met het drukke programma, het feit dat aanstaande zondag deze wedstrijd ook op het programma staat en de vele corona-gevallen het team samen te stellen van spelers uit het 1e , 2e en 2e jaars-spelers uit de JO19-1. Bij Vorden waren gisterenavond van de 35 spelers uit deze 3 elftallen 10 spelers niet inzetbaar, maar na onderling overleg met de drie trainers kon trainer-coach Luc Feukkink gisterenavond een representatief ‘onder-23’ elftal op de been brengen met in totaal 15 spelers. Het elftal begon in de basis opstelling met Tomas Oonk, Gijs Bruinsma, Jesse en Sem Barendsen, Milo vd Logt, Kris Koning, Kevin Vliem, Musa Dagdelen, Jurre Heij, Sander Visschers en Werner Rondeel en in de 2e helft werden ook Daniël Wabeke, Chico Lindenschot, Sander Eggink en Mike Verstege ingebracht. Vorden kwam door een doelpunt van Jurre Heij nog op gelijke hoogte (1-1), maar moest uiteindelijk in de 82e minuut de beslissende 3-1 incasseren en is hierdoor dus uitgeschakeld in de Achterhoek Cup 2021-2022.

Hieronder een uitgebreid verslag van deze wedstrijd met dank aan John van der Kamp – organisatie Achterhoek Cup:

VIOD en Vorden vermaken publiek in aantrekkelijk duel. VIOD door na 3-1 zege.
VIOD Doetinchem is na de overwinning op Vorden de tegenstander van FC Bergh in de Achtste Finale. De club uit Doetinchem won in eigen huis met 3-1. Halverwege stond de 2-1 op het scorebord. Twee VIOD-spelers krijgen samen de titel “Man of The Match” toebedeeld. Twan Esman scoorde tweemaal en was keer op keer de gevaarlijkste aanvaller bij VIOD. In de achterste linie speelde Thom Teunissen een foutloze wedstrijd en was zelfs in de 1e helft dicht bij een doelpunt.
door John van der kamp, Achterhoek Cup
Begrijpelijk stuurden beide trainers een aangepast team binnen de lijnen, want aankomende zondag staat wederom dit duel op het programma, maar dan voor de competitie. Zowel VIOD-trainer Rudi Vonk als 2e elftal trainer Luc Feukkink van Vorden, hadden vanavond een tal van A-jeugd en 2e elftalspelers een basisplaats gegund en beide clubs zullen hierdoor niet wijzer zijn geworden voor het duel zondag in Vorden.
Al bij al was het publiek bij deze Achterhoek Cup wedstrijd de grote winnaar, want beide teams lieten elkaar, vooral in de eerste helft, voetballen. In het tweede deel werden de duels wat feller, maar scheidsrechter Joost Soeter hield de teugels strak om enige escalatie te voorkomen.
VIOD drukte in de beginfase tegenstander Vorden terug op eigen helft, maar had achterin ook de handen vol aan de spaarzame gevaarlijke aanvallen van de tegenstander. VIOD centrale-verdediger Thom Teunissen bleek een rots in de branding te zijn en zocht zelfs diverse keren de aanval op, waar hij bijna doel trof. De openingstreffer in dit leuke duel viel in 18e minuut. Uit een corner bij de tweede paal kopte VIOD-aanvaller Twan Esman uit de rebound de bal langs Vorden-keeper Tomas Oonk binnen (1-0). Vorden leek hierdoor wakker geschut, kwam na dit doelpunt steeds vaker voor het doel van VIOD en slaagde na een half uur de gelijkmaker op het scorebord te krijgen. Met een prachtig afstandsschot liet 2e elftalspeler Jurre Heij de verraste VIOD-doelman Sem Fielt kansloos (1-1). Maar een paar minuten later kwam VIOD weer op voorsprong. Net over de middenlijn controleerde Twan Esman de bal en zette een rush in. Hij liet zijn hielen zien aan drie tegenstanders en schiet de bal vanaf 15 meter onbereikbaar voor de doelman tegen de touwen (2-1). Met deze actie kreeg hij de handen van de thuissupporters terecht op elkaar.
Na de rust stroopte de beide teams de mouwen op, de onderlinge duels werden op iedere meter uitgevochten en inmiddels hadden beide trainers enkele verse wissels ingebracht. VIOD ging op zoek naar de derde treffer, Vorden zocht de aansluiting middels de gelijkmaker. Aan beide kanten werden de mooiste kansen om zeep geholpen en hield invaller-doelman van Vorden Daniël Wabeke zijn doel schoon. Zowel Asjen van Dijk, Wessel Rensen als Lukas de Graaf waren voor de thuisclub dicht bij de bevrijdende derde treffer. Nadat zowel Vorden-trainer Luc Feukkink als zijn collega Rudi Vonk al hun wissels hadden verbruikt, viel zeven minuten voor tijd de derde VIOD-treffer. Net buiten de zestien schiet Lukas de Graaf op het Vorden-doel, dat een eenvoudige prooi lijkt te zijn voor doelman Wabeke. Normaliter zal de nog jonge doelman een schot op doel van dit kaliber weten te onderscheppen, maar helaas ging hij in de fout en verdween de bal via zijn handen achter hem in het doel (3-1). In de resterende tijd was het “appeltje, eitje” voor het arbitrale trio en floot de leidsman na een aantal minuten extra tijd voor het einde.
VIOD wint met 3-1 van Voetbalvereniging Vorden en plaatst zich voor de Achtste Finale. Een compliment moet gemaakt worden naar alle 32 spelers van beide teams, die door hun trainers op een juiste wijze binnen de lijnen zijn gebracht om het publiek te trakteren op een frisse en leuke wedstrijd. Zondag in Vorden gaat het om de 3 competitiepunten en dan zal de uitgangspositie voor beide clubs heel anders zijn.