Afgelopen weekend stond de derde en laatste bekerwedstrijd in de 1e ronde gepland en vielen er dus diverse beslissingen wat betreft het plaatsen voor de 2e ronde. Vorden 1 zit in een poule met twee 1e klassers Voorwaarts Twello en DZC’68 en 2e klasser Witkampers. Na winst op Witkampers en verlies tegen Voorwaarts werd nu afgelopen zaterdag op het prachtig vernieuwde complex van DZC’68 in Doetinchem met ruime cijfers verloren van de ambitieuze zaterdag 1e klasser. Vorden 1 eindigde zodoende op de 3e plaats en weet zich dus net als het 2e elftal van Vorden uitgeschakeld voor de beker. Bij de senioren heeft Dames 1 zich wel weten te plaatsen voor de 2e ronde door met drie overwinningen als koploper te eindigen in haar poule. Ook Vorden 4 heeft de winst in de poule nagenoeg bereikt, want zij kunnen zich zelfs een nederlaag met twee doelpunten verschil permitteren in de laatste poulewedstrijd aanstaande donderdag tegen Longa 12. Vorden 4 won gisteren net als Vorden 5 en VR1 haar wedstrijd, waar VR2 een gelijkspel wisten te behalen en Vorden 3 en Vorden 7 een nederlaag moesten slikken.

Vorden 1 trad zaterdagmiddag aan in Doetinchem tegen het in reservetenue opererende DZC’68 zonder de afwezige Bart Stokman en Robin Verstege en geblesseerde Gijs van der Veen. Wel was Bas Kortstee voor het eerst in 4,5 maand weer bij de wedstrijdselectie en hij maakte als invaller zelfs zijn eerste wedstrijdminuten sinds het uitvallen in de slotfase van de vorige competitie eind mei. Vorden begon door de afwezigheid van aanvoerder en routinier Stokman en Verstege met de Thomas Oonk op doel, Sven Mulder, Bas Abbink en Niels Rondeel als achterhoede, waarbij in het laatste half uur dus Bas Kortstee de jongste van de broers Abbink verving. Op het middenveld speelde Werner Rondeel, Luuk Smit, Koen Oosterhuis en Sam Abbink, terwijl de voorheode gevormd werd door Kris Koning, Nick Ziggers en Sander Visschers. In de tweede helft kwamen Jurre Heij, Bart Jansen en dus Bas Kortstee in het veld. Vorden kon terug kijken op een redelijke tot goede eerste 25 minuten, maar toen door een foutje van Niels Rondeel DZC’68 op 1-0 kwam werd het al snel 2, 3 en 4-0 waarbij keeper Thomas Oonk niet bij alle tegendoelpunten geheel vrij uit ging. Vorden 1 kwam nog voor de rust terug in de wedstrijd door een doelpunt van Nick Ziggers en een eigen doelpunt van de doetinchemmers. Direct na de rust kreeg Vorden 1 nog een goede mogelijkheid op de 4-3 door Nick Ziggers, maar daar bleef het deze middag bij. DZC’68 was een maatje te groot, sneller, behendiger en lieten de bal op het fraaie en goede kunstgras ook sneller rond gaan, kortom het verschil tussen een 2e klasser en een 1e klasser wie afgelopen seizoen de 1e periode behaalde en met de winterstop nog bovenaan stond. Door het prima veldspel en gevarieerde aanvalspatronen kwam DZC’68 nog twee keer tot scoren en redde keeper Thomas Oonk nog twee keer zeer fraai op uitstekende inzetten van doetinchemse zijde.  Toch heeft Vorden twee keer kunnen scoren tegen deze club en nog twee goede kansen kunnen afdwingen, heeft Bas Kortstee zijn eerste wedstrijdminuten weten te maken, hebben alle spelers een week voor aanvang van de competitie hun arbeid kunnen verrichten en is het elftal, met nog één oefenwedstrijd tegen FC Zutphen te gaan, dus klaar voor de start van de competitie aanstaande zondag thuis tegen SDC’12.

Bij de junioren stond de 3e bekerwedstrijd op het programma in een poule van 6. Vorden JO19-1 blijft het uitstekend doen en won na de winstpartij tegen FC Zutphen JO19-1 nu ook van Ruurlo JO19-1 (5-2) en speelt komende woensdag de inhaalwedstrijd tegen Neede JO19-1. Het in de hoofdklasse uitkomende team van trainer Bram Oplaat laat in de eerste maand van het seizoen een prima indruk achter en bewijst door de deze overwinningen en tevens de winst op Lochem tijdens een oefenwedstrijd, dat de Hoofdklasse een prima niveau is voor dit team. Ook de JO15-1 speelt in de Hoofdklasse en na winst SDOUC (eo) JO15-1 (7-2)  werd zaterdag ook het sterk geachte FC Zutphen JO15-1 met maar liefst 8-1 verslagen. Komende woensdag speelt het team van trainer Ruud van der Linden de inhaalwedstrijd tegen VVO in en uit Velp. Vorden JO17-1, onder leiding van trainer Niels Rondeel, zag haar wedstrijd tegen FC Dinxperlo uitgesteld worden en had de eerste bekerwedstrijd verloren van Concordia Wehl JO17-1, maar wist afgelopen zaterdag een keurige 2-2 uit het vuur te slepen tegen DZC’68 JO17-2. De JO13-1 moest aantreden tegen het sterke Sp. Lochem JO13-1 en het jonge team van de trainers Jacco Kettelerij en Gijs Brummelman was een maatje te klein en verloor met 8-1. Vorden JO19-2 zag haar wedstrijd tegen FC Zutphen JO19-2 afgelast worden wegen te weinig spelers aan zutphense zijde, Vorden JO17-2 won onder leiding van trainer/coach Dennis Wentink met maar liefst 0-10 van Sp. Eefde JO17-2 en Vorden JO15-2 verloor nipt een mooie wedstrijd tegen FC Twello met 1-2. Vorden JO13-2 doet het uitstekend en won alweer haar 3e wedstrijd. Het team onder leiding van Stijn Groeneveld speelde afgelopen zaterdag tegen Sp. Lochem JO13-3 en won keurig met 6-0, nadat ook Bon. Boys JO13-3 en Ruurlo JO13-2 al waren verslagen. De junioren spelen de komende 2 á 3 weken nog haar laatste wedstrijden in deze 1e bekerpoule. De pupillen zijn druk bezig met de 1e fase van de competitie en moeten nog 3 zaterdag spelen alvorens zij na de herfsvakantie worden ingedeeld voor de 2e fase. Na de herfstvakantie worden ook de juniorenteams voor hun tweede competitie in een poule van 6 ingedeeld.