Afgelopen weekend werd bij de senioren de laatste poulewedstrijden gespeeld in de 1e bekerronde van 2023-2024. Deze eerste ronde wordt traditiegetrouw afgewerkt met drie wedstrijden in een poule, waarbij alleen de winnaar zich plaatst voor de 2e ronde (knock-out). Bij v.v. Vorden hebben zich gisteren zowel het 1e als het 2e damesteam zich als poulewinnaar geplaatst voor deze 2e ronde op 22 oktober en bij de mannen zowel het 2e als het 3e elftal. Dames 1 en het 3e elftal wonnen overtuigend hun wedstrijd en het 2e elftal kon zich zelfs een verliespartij permitteren (2-1 van Beekbergen 2), maar door de indrukwekkende winstpartijen tegen Albatros en Columbia 2 plaatste het team van trainer Stijn Wentink zich op basis van een veel ruimer doelgemiddelde voor de 2e ronde. Het 1e elftal was reeds uitgeschakeld na een onverdiend 0-1 verlies tegen RKZVC en een in de laatste 10 minuten opgelopen nederlaag tegen FC Zutphen. Doordat zaterdagavond RKZVC won van FC Zutphen (4-3) was Grol- Vorden voor beide partijen een ‘duel om des keizers baard’. Grol was namelijk al zeker van de 2e plaats n.a.v. het verlies van FC Zutphen en kon daardoor ‘vrijuit spelen’. De naar de 1e klas gepromoveerde blauw-witte formatie kwam binnen 60 minuten op een 4-0 voorsprong, maar Vorden kon in het laatste kwart van de wedstrijd de nederlaag nog iets dragelijker maken: 4-2. Het 4e, 5e, 6e en 7e elftal hebben na drie wedstrijden net als Vorden 1 afscheid genomen van het bekertoernooi en zodoende blijven dus vier van de negen seniorenelftallen nog in de race voor de beker. Wordt vervolgd op 22 oktober!

Vorden 1 begon in Groenlo in de volgende opstelling ; Esli Lindenschot – Bart Stokman, Bas Kortstee, Bas Abbink, Dion Besselink – Luuk Smit, Sven Mulder, Koen Oosterhuis – Jurre Heij, Gijs van der Veen, Niek Spiegelenberg. Op doel stond deze middag Esli Lindenschot, aangezien Robin Verstege en Tomas Oonk beide geblesseerd waren. Ook Bram Garritsen en Niels Rondeel waren deze middag niet beschikbaar. De wedstrijd was behoorlijk in evenwicht en Vorden 1 speelde prima mee met Grol, maar in vijf minuten tijd werd door twee slippertjes achterin de wedstrijd in zijn geheel op de kop gezet. Grol profiteerde optimaal en maakte na een half uur in dus vijf minuten de 1-0 en de 2-0. Na de rust kwam Kris Koning voor Luuk Smit, Sam Abbink voor Dion Besselink en Sander Vissers voor Gijs van der Veen, terwijl in de rust Nick Ziggers inviel voor Niek Spiegelenberg. De invallers Sam en Kris maakte ook nog eens de doelpunten voor Vorden, maar dat gebeurde nadat Grol rond de 70e minuut op 3 en 4-0 was gekomen. De eindstand werd zodoende 4-2.