Vorden won op 20 februari met 2-1 van DIO en zag daarna op twee zondagen haar wedstrijden afgelast worden. Vandaar dat zij nu in de afgelopen 11 dagen vier wedstrijden hebben gespeeld en daaruit is slechts 1 punt behaald. Vandaag stond na DCS (10 maart), Quick 1888 (13 maart). VIOD (17 maart)  nu (20 maart) de uitwedstrijd tegen SPERO uit Elst op het programma. De ploeg met de weer herstelde Wouter Schouten op de bank kwam in de 1e helft met 1-0 achter, maar kwam door een prachtig kopdoelpunt van Nick Ziggers op 1-1. In de 2e helft verdiende geen van beide ploegen de volle winst, maar de enigste mogelijkheid  van de thuisclub leverde in de 78e minuut toch de winnende treffer op: 2-1. Vorden 1 zag Gijs van der Veen uitvallen met een hamstringblessure en verdediger Sven Mulder met een rode kaart wegens natrappen. Komende zondag speelt Vorden 1 thuis tegen DVC’26.

Tijdens de warming-up bleek aanvoerder Bart Stokman niet fit genoeg om te starten en werd de basisopstelling op het laatste moment noodgedwongen aangepast, ook al omdat Koen Oosterhuis geblesseerd was geraakt in de wedstrijd tegen VIOD afgelopen donderdagavond.  Vorden 1 kwam deze middag met de volgende 11 het (tweede) kunstgrasveld  in : Robin Verstege – Bas Abbink. Bas Kortstee, Sven Mulder – Jurre Heij, Luuk Smit, Kris Koning,  Sam Abbink, Niels Rondeel – Gijs van der Veen, Nick Ziggers. Op de bank zaten deze middag naast Bart Stokman, Rahem Pabai, Werner Rondeel, Bart Jansen en Tomas Oonk. Vorden 1 had in het begin van de wedstrijd een licht voordeel in het wedstrijdbeeld, maar kwam toch op een 1-0 achterstand toen een voorzet er (mede gedragen door de wind) zomaar in de verre hoek inviel. De wedstrijd kwam terecht weer in evenwicht toen Nick Ziggers een prima aanval (door hem zelf opgezet) doeltreffend afrondde door een kopbal bij de 2e paal.

Na de rust kwamen in de 2e helft op een gegeven moment ook Rahem, Werner en Bart in het veld en was een bijzonder moment in de 76e minuut uiteindelijk de beslissing van de wedstrijd. Met een aanval van Vorden kwam uiteindelijk Rahem Pabai tot een schietkans in het 16-metergebied maar zijn inzet schuin voor het doel kwam uiteindelijk tegen de binnenkant van de paal. In de tegenaanval van SPERO leek een voorzet uiteindelijk net te scherp te zijn voor de ingevallen spits van SPERO, maar het lukt hem uiteindelijk toch om de bal met een boog over Robin Verstege heen te koppen: 2-1.

‘Het was een gelijkwaardige wedstrijd waarin het spel en dus ook de duels vooral op het middenveld afspeelden. Normaal gesproken was een 1-1 ook een prima uitslag geweest gezien de spelverhoudingen, maar het zit ons wat dat betreft deze 11 dagen in de 4 wedstrijden ook niet mee. De enigste mogelijkheid van SPERO in de 2e helft valt zomaar binnen en verliezen we hier toch voor de 3e keer in de afgelopen 11 dagen. De resultaten in deze 2 weken zijn natuurlijk teleurstellend, maar ik ben echter absoluut tevreden over de instelling, beleving en intentie van de ploeg in de wedstrijd vandaag en ga daarom vol vertrouwen richting de eerstkomende thuiswedstrijd tegen DVC’26. Maar eerst ff een standaardweek met twee trainingen waarin we ons weer op de ‘normale manier’ kunnen voorbereiden’, aldus hoofdtrainer Wouter Schouten.

Vorden 1 verloor haar 7e wedstrijd van het seizoen en door de 5 overwinningen en 2 gelijke spelen staan de geel-zwarten nu op 10e plaats met 17 punten uit 14 wedstrijden. De resterende 12 wedstrijden in de komende 11 weken, zullen een spannend verloop kennen want door de opvallende opmars van VIOD (drie wedstrijden in 2 weken en 9 punten) heeft de nummer 13 van de ranglijst nu 18 punten (Quick 1888) en de nummer 4 Eendracht’30 slechts 24 punten. Concordia Wehl is onderin te ver weg gezakt (0 punten uit 14 wedstrijden) en bovenaan hebben Union, SDOUC en WSV een gat weten te slaan. De 10 ploegen, waaronder v.v. Vorden, tussen plek 4 en 13 kunnen echter allemaal nog bovenin eindigen en mee doen om een promotieplaats of op plaats 12 en 13 eindigen en meedoen om de nacompetitie voor degradatie naar de 3e klas.

Archieffoto van Vorden-Spero uit het seizoen 2018-2019.