Vanmiddag is de bekerpoule (1e ronde) van de KNVB afdeling Oost begonnen en voor Vorden 1 betekende dit met een uitwedstrijd tegen Bon. Boys de eerste van de drie wedstrijden.  Het 1e elftal verloor deze wedstrijd met 4-0, maar na de twee nederlagen tegen AZC en Warnsveldse Boys kon trainer Manfred Graven vanmiddag in ieder geval wel meer tevreden zijn over het wedstrijdbeeld. Vorden 1 begon prima aan deze pittige bekerwedstrijd en was de eerste 10 minuten de ploeg met het initiatief maar kon dit jammer genoeg niet bekronen met een voorsprong. Bon. Boys sloeg genadeloos toe door na 20 minuten in drie minuten tijd twee keer een opbouwpass te veroveren en direct af te ronden. Vorden bleef er een echte wedstrijd van maken en hield qua veldspel de pot in evenwicht. De laatste 20 minuten was echter de pijp leeg en liet de thuisclub er geen gras over groeien en overliepen de groen-roden bij vlagen het 1e elftal van Vorden. De eindstand 4-0 was dan ook terecht, al blijft het jammer dat de geel-zwarten door twee eigen fouten in drie minuten tijd de wedstrijd uit handen gaf.

Vorden 1 begon met een verrassende opstelling met twee spelers van de JO19-1 in de basis en waarbij alleen Daan Horstman ontbrak wegens vakantie : Robin Verstege – Bart Stokman, Bas Kortstee, Niels Rondeel – Kris Koning, Luuk Smit, Dion Besselink, Sam Abbink, Rik Schröer – Nick Ziggers, Frank Hiddink. De aftrap was voor Bon Boys en direct werd de eerste de beste inspeelpass van de thuisclub naar het middenveld door een puntje van de schoen door Dion Besselink van richting veranderd en kwam het leder bij de prima doordekkende Bart Stokman terecht. De toon was gezet, Vorden 1 drukte vooruit, zette Bon Boys vast op eigen helft en liet ook in balbezit direct goed veldspel zien. Vooral aan de rechterkant liep het erg goed met Bart Stokman, Roy Böhmer en de steeds in de rechterhoek duikende Rik Schröer. Het was jammer dat aan deze rechterkant de 19 jarige Kris Koning het vertrouwen van trainer Manfred Graven (Kris startte voor de 3e keer achter elkaar in de basis) niet terug betaalde, al had hij éénmaal een goede actie als diepgaande middenvelder en kon hij vanaf de achterlijn na een prima passeeractie een scherpe voorzet afleveren. De wedstrijd kreeg in de 17e minuut een onverwachtse wending want geheel uit het niets veroverde Bon Boys bij het vooruit jagen een inspeelpass van Bas Kortstee op middenvelder Dion Besselink. De toen al geblesseerde JO19-1 speler liet zich de bal ontfutselen en de speler van Bon Boys haalde vanaf de 16 meterlijn akelig precies uit en bracht de stand op 1-0. Dion moest zich laten wisselen door Roy Böhmer, maar nog niet daarvoor was het Sam Abbink die in de fout ging met de opbouw. Bij het kappen naar zijn favoeriete linkerbeen kwam hij ten val en de spits van Bon Boys kon na het doorjagen en veroveren zo de bal op pikken en in het lege doel schieten; 2-0.

Het was jammer dat op deze wijze de 2-0 tussenstand op het bord kwam te staan, want nogmaals qua veldspel, spelintensiteit, opbouw en aanvallende intenties was het een gelijkwaardige pot met veel tempo en twee aan elkaar gewaagde ploegen. Het reststand van de 1e helft leverde voor Bon Boys nog een goede uitgespeelde aanval op met een kans bij de 2e paal, maar Robin Verstege redde bekwaam en Vorden kreeg twee goede mogelijkheden via Luuk Smit. De eerste kans was nog op het moment dat het 0-0 was, maar zijn schuiver vanaf de linkerkant van het 16-metergebied was voor de uitkomende keeper een makkelijke prooi. Net voor rust schoot Luuk nog een keer vanaf de 16-meter op de paal en had Vorden dus ook nog een beetje pech bij de poging om de ‘anschlusstreffer’ te maken.

In de tweede helft kwam Gijs van der Veen in het veld voor Kris Koning aan de rechterkant van het middenveld. Na 10 minuten was er een goede aanval van Vorden waarbij op de rand van het 16-metergebied Roy Böhmer de bal bij Rik Schröer bracht, maar deze opgelegde kans vanaf 10 meter werd door de keeper perfect tot corner verwerkt. De cornerbal werd in 2 keer een prooi voor dezelfde keeper en uit zijn uittrap kwam een scoringskans voor de rechtsbuiten van Bon Boys. Robin Verstege redde bekwaam ten koste van een hoekschop en toen deze werd weg gekopt door de verdediging van Vorden schoot Bon Boys vanaf 25 meter laag in de hoek en liet met de licht door richting veranderde bal onze keeper Robin Verstege kansloos.

De wedstrijd was qua stand gespeeld, maar het bleef van beide kanten wel een temporijke en intensieve pot voetbal. Manfred bracht nog Musa Dagdelen voor Frank Hiddink en Sven Mulder voor Luuk Smit en in enkele combinaties rondom het 16-metergebied kwam Musa samen met Rik Schröer en Roy Böhmer net niet tot een schot. Bon Boys daarentegen bleef maar doorgaan en had de laatste 20 minuten net even wat meer energie en drive dan Vorden, ook al omdat de rechterkant van Vorden  totaal niet bemand was en zodoende de linkerkant van Bon Boys constant vrij spel had.  Uit één van deze aanvallen werd het nog 4-0 en de eretreffer werd Vorden ook niet gegund, al had dit uit één van de vrije trappen wellicht nog gekund.

Vorden speelt donderdag aanstaande een oefenwedstrijd in Giesbeek tegen 4e klasser GSV en komt zaterdagavond 18.00 uur in actie tegen PH Almelo (zaterdag 2e klas), dat dit weekend verloor met 5-0 van Voorwaarts Twello.