Zonder de geschorste Kris Koning en de wegens skivakantie niet in de basis startende Gijs van der Veen, heeft Vorden 1 gisterenmiddag geen resultaat kunnen behalen in Albergen tegen De Tukkers. Er werd met 2-1 verloren na een 0-1 voorsprong in de 14e minuut. Vorden 1 heeft een plaats in moeten leveren en Schalkhaar naast zich gevonden op de 10e plaats, aangezien de ploeg uit Deventer wederom wist te winnen, nu tegen AZC. Vorden speelt komende zondag de derby tegen Witkampers uit Laren, een fraai affiche om nu al naar uit te kijken.

Vorden 1 begon in de volgende basis-opstelling : Robin Verstege – Bart Stokman (a), Bas Kortstee, Sven Mulder – Sam Abbink, Luuk Smit, Koen Oosterhuis, Niels Rondeel – Nick ZIggers, Jurre Heij, Sander Vissers. In de loop van de wedstrijd werden  Gijs van der Veen, Werner Rondeel en Jacco Kettelerij (JO19-1) nog ingebracht voor respectievelijk Sander Vissers, Niels Rondeel en Sam Abbink. Vorden begon hoopvol aan de wedstrijd, want na een mogelijkheid van de Tukkers was het Vorden dat in de 14e minuut de score wist te openen, doordat Koen Oosterhuis een cornerbal keurig binnen knikte. Jammer genoeg kon de voorsprong niet lang vast gehouden worden, want in de 22e minuut was het al weer 1-1 doordat wederom een cornerbal nu bij de 1e paal werd binnen gekopt. De 1-1 tussenstand leek ook de ruststand te worden, maar precies een halve minuut voor het fluitsignaal waren het toch de Tukkers die wisten te scoren en zodoende de 2-1 op het scorebord brachten.

In de tweede helft begon Vorden sterk aan het vervolg van de wedstrijd, alleen werd dit niet direct in gevaarlijke kansen omgezet. Na een kwartiertje herpakte de thuisclub zich weer en was daarna het laatste half uur de dominante ploeg. De 3-1 hing eerder in de lucht dan de 2-2, maar een goede redding van Robin Verstege en een bal net langs de paal zorgden ervoor dat Vorden 1 in een resultaat(je) kon blijven geloven. In de allerlaatste fase van de wedstrijd kreeg Gijs van der Veen nog een mogelijkheid tot een doelpoging, maar hij zag zijn schot over gaan.

Zodoende bleef het bij wederom een nederlaag in een uitwedstrijd, want na ATC, BWO, Stevo en Bon.Boys werd er nu ook in Albergen verloren en blijft de ploeg van trainer Wouter Schouten op 13 punten staan na 12 wedstrijden. Volgende week wordt er wederom thuis gespeeld en zal in de derby tegen Witkampers de geel-zwarten vol voor de vijfde winst in deze competitie gaan!