Vorden 1 heeft vanmiddag de eerste poulewedstrijd in de 1e ronde van de KNVB-beker afdeling Oost verloren van TVC’28 uit Tubbergen. De blauw-witten uit Twente, met oud trainer van Reünie Michel Mensink als hoofdtrainer, is een geduchte tegenstander en zij lieten vooral in de 1e helft zien dat deze 1e klasser vooral qua fysiek (atletisch), wendbaarheid, snelheid en rust aan de bal een stapje verder zijn als v.v. Vorden. Bij rust was het 0-3 en was trainer Wouter Schouten in de rust vooral bezig om er in de 2e helft nog wel een echte wedstrijd van te blijven maken en dat lukte gelukkig ook  wel. In de 2e helft werd het qua score 1-1 en konden de geel-zwarten in ieder geval tevreden zijn over het veldspel, de aanvallende intenties en de mogelijkheden die werden gecreëerd, al was het over de gehele wedstrijd natuurlijk wel te minnetjes om aanspraak te maken op een resultaat (1-4).

Vorden 1 startte in een 3-5-2 opstelling met Robin Verstege op het doel, en achterin van links naar rechts Niels Rondeel, Bart Stokman, Sven Mulder, op het middenveld Nick Ziggers, Sam Abbink, Koen Oosterhuis, Kris Koning en Werner Rondeel  en voorin Musa Dagdelen en Gijs van der Veen. Net als vorige week tegen GSV kwam de thuisclub ook nu al na 3 minuten op een 0-1 achterstand, toen uit een corner de bal voor de voeten viel van een speler van TVC en er al weer een tegengoal geïncasseerd diende te worden. Het spelbeeld bleef onveranderd en de ploeg van Wouter Schouten probeerde vooral in balbezit veelvuldig het spel te verplaatsen van links naar rechts en vice versa, waarbij vooral Koen Oosterhuis en Sam Abbink verantwoordelijk waren voor deze zogenaamde wisselpasses. De opzet om de beide ‘half-spelers’ of ‘Wing-Backs’ nog meer naar voren te krijgen om de actie vooruit te creëren lukte nu al iets meer ook al omdat het dit keer ingevuld werd door twee aanvallend ingestelde spelers als Nick Ziggers en Werner Rondeel. Toch was het ook dit keer weer opvallend hoe snel en behendig de tegenstander, net als vorige week 4e klasser GSV uit Giesbeek ook al deed, balverlies van Vorden afstrafte met razendsnelle en super effectieve tegenaanvallen. In de 18e minuut was het daardoor al 0-2 toen een perfect uitgevoerde aanval op snelheid werd beslist en de Tubbergse spits alleen voor keeper Robin Verstege uiterst koel bleef en beheerst binnenschoot. Ook de 0-3 in de 35e minuut was wederom nadat Vorden 1 een periode lang gelijkwaardig veldspel liet zien, maar uiteindelijk in de communicatie een fout maakte, de bal op 20 meter ‘tussen de uitkomende Robin Verstegen en verdediger Niels Rondeel in kwam te liggen’, waarna het vanaf 25 meter met een leeg doel voor zich uiterst beheerst werd afgemaakt. Voor v.v. Vorden waren er welgeteld drie 16-meter momenten te noteren in de 1e helft, toen Musa na een minuut of 20 de bal controleerde via zijn borst, terug kapte en uiteindelijk met links een eenvoudig houdbaar schot in de rechter benedenhoek produceerde. Gijs van der Veen kreeg na een goede individuele actie een vrije trap mee op ongeveer 25 meter en schoot deze in de 30e minuut een half metertje naast en tenslotte had Werner Rondeel nog een goede actie, toen hij met een steekbal op volle snelheid de 16-meter in werd gestuurd en hij de bal terug kapte en met links hard in de korte hoek schoot.

Met een teleurstellende 0-3 ruststand leek de wedstrijd al beslist, ook al omdat TVC’28 soeverein stond te spelen, achterin erg comfortabel aan de bal was en uiterst sterk speelde in de duels en vooral telkens voorin liet zien over fysiek en snelheid te bezitten waarmee het de achterhoede van Vorden flink lastig maakte. Er werd gewisseld door Wouter Schouten en Bas Kortstee en Rik Schröer kwamen binnen de lijnen voor Musa Dagdelen en Nick Ziggers en het was in ieder geval snel duidelijk dat het wel een wedstrijd bleef. Het spel van Vorden werd iets dwingender en het elftal kwam een meter of tien meer naar voren te spelen en doordat het bij balverlies meer in de duels kon komen aangezien het speelveld compacter werd, bleef het gelukkig een wedstrijd, waarin ook weer de nodige nuttige voorbereidingsminuten gemaakt konden worden door de 15 spelers van deze middag. Want in de 2e helft kwamen ook Bart Jansen en Dion Besselink nog in het veld en waren er tussen de 45e en 65e minuut enkele doelpogingen te noteren. Terwijl het thuispubliek in en rondom de kantine druk bezig was om Max naar de finish te schreeuwen, bleven zij ook oog houden voor de naar de kantine spelende geel-zwarten en hoopten zij dat in ieder geval de aansluitingstreffer gemaakt kon worden. Maar in plaats daarvan liet TVC’28 in de 65e minuut zien dat het over een uiterst snelle en effectieve voorhoede beschikt, want een klein foutje van de overigens uitstekend spelende Bas Kortstee, werd snel en koel afgestraft: 0-4.

Toch bleef Vorden 1 doorgaan met de ingezette weg in de 2e helft en dwong uiteindelijk toch ook de 1-4 af, toen Rik Schröer met een prima pass de middenvelder Kris Koning in de 16-meter aanspeelde en deze laatste speler bediende met een prima boogbal bij de 2e paal de instormende Niels Rondeel, die met het hoofd de eretreffer van Vorden maakte. Direct daarna leek het nog bijna 2-4 te worden toen Rik Schröer een misverstand in de achterhoede van TVC bijna afstrafte door een stuiterbal vanaf 20 meter in moeilijke omstandigheden technisch toch goed in 1x te spelen, maar de bal maar net naast zag gaan.

Het bleef uiteindelijk 1-4 maar waren er ondanks de nederlaag toch wel tevreden geluiden over vooral de 2e helft. Vorden 1 speelt komende zondag tegen VOGIDO in Enschede en op zaterdag 18 september de laatste bekerwedstrijd thuis tegen Quick ’20.