Vorden tegen SPERO was gezien het veldspel een redelijk gelijkwaardige wedstrijd, maar aangezien Vorden 1 op twee cruciale momenten door persoonlijke fouten op achterstand werd gezet, heeft het 1e elftal vanmiddag constant achter de feiten aan gelopen. In de 17e minuut verloor Gijs van der Veen door een verkeerde indraai-actie de bal terwijl de gehele achterhoede ‘open stond’ en SPERO met één strakke pass de speler alleen voor de keeper zette en 1-0 liet aantekenen. Direct na de rust verloor Bas Kortstee de bal in de opbouw en kon Robin Verstege in tweede instantie gepasseerd worden. Vorden 1 was niet meer in staat om de wedstrijd te laten kantelen en liep tegen haar 7e nederlaag van dit seizoen aan.

SPERO is een ploeg die jouw het gevoel geeft dat je wel redelijk in de wedstrijd zit, maar uiteindelijk toch altijd met lege handen achter laat. Ook vanmiddag speelde Vorden 1 qua veldspel niets minder dan de groen-witte koploper uit Elst, maar verloor het toch met duidelijke cijfers : 3-0. Beide ploegen moesten een antwoord weten te vinden op de zware en moeilijke omstandigheden en ook daarin waren beide ploegen gelijkwaardig. Maar vanaf de onverwachtse 1-0, waarbij Spero perfect wist te profiteren van balverlies tijdens de opbouw op een cruciale plek op het middenveld, speelde het een gewonnen wedstrijd. De ploeg van trainer Gert-Jan Barten is bij een voorsprong eigenlijk niet te kloppen en weten op deze manier al voor het 3e achtereenvolgende seizoen bij de bovenste ploegen mee te doen om promotie naar de 1e klas. De ploeg werd helemaal in het zadel geworpen toen in de 1e minuut na de rust balverlies in de opbouw bij v.v. Vorden genadeloos werd afgestraft en na een eerste redding van Robin Verstege de bal in tweede instantie de 2-0 opleverde. Vorden moest vanaf dat moment alles geven om te komen tot een ‘anschlusstreffer’, maar wist ook dat Spero haar favoriete spelletje kon spelen en bij uitbraken levensgevaarlijk kon worden. Toch speelde Vorden in deze periode van de 50e t/m de 75e minuut haar beste fase in de wedstrijd en was er niets op de inzet, beleving en spirit aan te merken, maar het leverde echter geen enkel schot of andere doelpoging op. Toen in de 77e minuut de bal tijdens een tegenaanval van SPERO ook nog eens op de stip ging en de 3-0 werd aangetekend, was de wedstrijd definitief beslist.

Vorden 1 speelt aanstaande zondag de belangrijke derby tegen Warnsveldse Boys en kan dan tegen een ploeg uit het rechter-rijtje wellicht haar 6e overwinning van dit seizoen behalen. Het zal echter een pittige opdracht worden aangezien Warnsveld graag van de laatste en tevens degradatieplaats af wil komen.