Vorden 1 heeft afgelopen zondagmiddag voor de 3e keer op rij verloren in de 2e klasse I. De uitwedstrijd tegen de directe concurrent om de veilige 8e plaats, Suryoye M. uit Enschede, ging met 1-0 verloren en dus leverde de maand maart wederom geen punt op voor het team van trainer Wouter Schouten. De geel-zwarten hebben nu na de winterstop zeven wedstrijden gespeeld en alleen tegen Witkampers en ATC’65 de volle winst behaald. Terwijl het 1e elftal dus in deze 7 wedstrijden 6 punten heeft behaald, behaalde de concurrenten in het rechter-rijtje opvallende resultaten zoals Schalkhaar 12 punten, Lemelerveld 10 punten en Suryoye 7 punten. De onderste drie ploegen, SDC’12 (5 punten) , Witkampers (2 punten) en AZC (6 punten) scoren net als Vorden 1 ook nog matig in het kalenderjaar 2023 en vandaar dat deze ploegen nu met nog 8 wedstrijden te spelen op de plekken 14,13 en 12 staan. Vorden 1 staat nu op de 10e plaats, net boven Lemelerveld, en 2 punten achter op nummer 9 Suryoye M. De veilige 8e plaats is nu voor Schalkhaar dat vier punten voor staat op de geel-zwarten. Komende zondag speelt Vorden thuis tegen Eilermark en op zondag 2 april staat de derby tegen AZC in Zutphen op het programma. De goede resultaten tijdens de thuiswedstrijden en het feit dat wij in de afgelopen 8 seizoenen in de 2e klas nooit minder dan 3 punten hebben behaald uit een reeks van 4 wedstrijden moet ons 1e elftal voldoende vertrouwen geven voor een goed resultaat in de komende week.

In een vrij vlakke wedstrijd waarin Vorden in de eerste helft de tegenstander Suryoye iets meer liet komen en na de 1-0 ruststand in de tweede helft meer naar voren en met Niels Rondeel als extra middenvelder achterin ‘1 op 1’ ging spelen, hebben de geel-zwarten geen resultaat kunnen behalen in Enschede. In de eerste helft kreeg Vorden de grootste kans om de score te openen, maar de inzet van Luuk Smit ging vanaf een meter of tien net naast het doel. Tegenstander Suryoye had in deze eerste helft wel het meeste spelaandeel, maar creerde geen echte opgelegde kansen. Toch kwam het wel op een 1-0 voorsprong, doordat een afstandsschot door keeper Robin Verstege niet voldoende verwerkt kon worden.

Na de rust werd de opstelling Robin – Bart, Bas K., Sven, Niels – Koen, Bas A. – Luuk – Sam A., Sander, Jurre dus iets gewijzigd door Niels naar het middenveld te halen en zodoende 3-4-3 ,of zoals het beter vermeld kan worden 3-3-1-3, te gaan spelen. Vorden had in deze fase meer spelaandeel, maar kon geen enkele keer gevaarlijk worden, zoals in de 1e helft met de kans van Luuk. Waar het bij de geel-zwarten dus niet lukte om te komen tot 100% kansen, was de thuisclub een aantal keren heel dichtbij de 2e treffer. Zeker twee keer had Robin een cruciale redding en verder hield Sven Mulder op miraculeuze wijze nog een keer een bal van de lijn af en zodoende bleef de marge maar 1 doelpunt en bleef de hoop in leven op minstens nog een puntje voor Vorden. Maar het bleek ijdele hoop, want meer dan enkele geblokte schoten rondom de 16-meterlijn viel er niet te noteren. Echte kansen op de 1-1 kwamen er dus niet en zodoende  bleef het 1-0 voor Suryoye M.,  ondanks het inbrengen van Werner, Nick en Milo, en was het alweer de 10e nederlaag van Vorden dit seizoen en de 3e in rij in de maand Maart.