Het was met nog vier wedstrijden te gaan, zelfs voor de nummer vier van de ranglijst DVC’26 nog niet zeker of zij veilig waren en de 12e plek uit hun hoofd konden zetten. VIOD had namelijk 23 punten en DVC’26 33 punten, dus met nog 12 punten te verdelen was er een theoretische kans dat DVC’26 nog onder VIOD kon eindigen. Ook voor Vorden gold met 31 punten deze theorie, maar na de 1-0 overwinning op Concordia Wehl vanmiddag en het gelijke spel van VIOD zijn zowel DVC’26 (nummer vier met 36 punten) als de geel-zwarten met 34 punten officieel veilig. Condordia Wehl mag het volgend seizoen na deze nederlaag een treetje lager proberen en de ploeg van trainer Wouter Schouten gaat nu nog volledig voor de 4e plaats en tevens voor de beste klassering in de 2e klasse I sinds de vordenaren vanaf 2015 in deze 2e klasse spelen.

De wedstrijd begon met een minuut stilte ter nagedachtenis aan de afgelopen week overleden oud speler van Vorden, de 27-jarige Steven klein Brinke. De 11 spelers wie in de cirkel elkaar vast hielden waren deze middag Robin Verstege, Bart Stokman, Bas Abbink, Sven Mulder- Niels Rondeel, Kris Koning, Sam Abbink, Rahem Pabai – Koen Oosterhuis, Frank Hiddink, Nick Ziggers. Wederom moest de wedstrijd worden aangevangen zonder de sterkhouders Bas Kortstee en Gijs van der Veen, maar nogmaals werd bewezen dat ook in de breedte Vorden 1 inmiddels een gedegen 2e klasser is geworden, want de prestatie van de achterhoede (dus zonder Bas) was wederom ruim voldoende en dus een compliment voor Bart, Bas, Sven en Robin. Direct in het begin was Vorden al een aantal keren dreigend rondom de 16 meter, maar in de 10e minuut was het zelfs definitief raak. Nick Ziggers werd aangespeeld op randje zestien en met een dreigend schot werd de laatste achterhoedespeler van Concordia Wehl uitgeschakeld en vanaf 16 meter knalde Nick ‘tegendraads’ raak en bracht niet alleen de stand op 1-0, maar stak ook met het gehele team de familie klein Brinke een ‘hart onder de riem’ langs de kant van het veld. Een mooi moment ….

Vorden bleef de betere ploeg en nogmaals Nick Ziggers kon in de 25e minuut vanaf de rechterkant in het zestienmeter gebied vrij uithalen, maar dit keer was zijn inzet niet scherp genoeg. De uitstekende scheidsrechter van der Wal uit ‘Gaasterland’ in Friesland (!) gaf een extra drinkpauze door de flinke hitte op deze middag en na deze verkoeling liep het aanvallend niet meer zo goed als het eerste half uur. Niels Rondeel was aan de linkerkant nog twee keer dreigend, maar uit zijn voorzetten kon geen kans worden gecreëerd en zo werd de kleedkamer opgezocht met een 1-0 voorsprong.

In de 2e helft concentreerde het spel zich voornamelijk rondom de middenlijn en bleef zodoende Vorden controle houden over de wedstrijd, zonder enige aansprak te maken op uitbreiding van de score. Kris Koning en Sam Abbink hadden het middenveld in handen samen met de wingbacks Niels Rondeel en Rahem Pabai. Voorin kon Koen Oosterhuis twee keer met een geweldige ‘kapactie’ zichzelf zodoende vrij spelen dat hij een schot op doel kon lossen, maar beide keren eindigde het leder niet tussen de palen. Het bleef zodoende 1-0 terwijl het laatste kwartier werd aangevangen. Met de frisse krachten Werner Rondeel, Daan Horstman en Musa Dagdelen probeerde Vorden wat extra’s te brengen, maar omdat de stand nog steeds maar 1 doelpunt verschil was, ging Concordia Wehl steeds meer naar voren spelen. Twee hachelijke momenten in het 16-metergebied, waarbij éénmaal trainer Bas van Londen een penalty claimde voor Concordia Wehl, waren de gevolgen van deze laatste stuiptrekking van Concordia Wehl . De rood-witten moesten winnen, maar zodoende kwam er voor Vorden juist weer ruimte in hun achterhoede. Musa Dagdelen was nog het dichtste bij met een schot half uit de draai, maar zijn inzet eindigde jammer genoeg op de lat.

Vorden  heeft tot nu toen in de 2e klasse 35 punten behaald (2015-2016, 37 punten (2016-2017), 35 punten (2017-2018) en 32 punten (2018-2019. Daarna hadden wij twee corona seizoenen en nu staan de geel-zwarten dus na 23 wedstrijden op 34 punten. Wanneer in de komende 3 wedstrijden 6 of 7 punten wordt behaald, komt niet allen de 4e positie in beeld, maar behaald het tevens de beste prestatie in de 2e klasse tot nu toe.

Hieronder een wedstrijdbeeld uit het seizoen 2018-2019. Concordia Wehl is vanmiddag naar de 3e klasse gedegradeerd en zal volgend seizoen verder gaan met de ingeslagen weg met veel jeugdige spelers. Vorden daarentegen weet zich inmiddels verzekerd van weer een seizoen in de 2e klas en wellicht nog een plek in de nacompetitie …..