Het 1e elftal van v.v. Vorden moet nog 5 wedstrijden spelen in vier weken tijd en vandaar dat er een extra speelronde is ingelast op donderdag 12 mei. Vanavond speelt Vorden 1 om 19.30 uur thuis tegen DCS op het kunstgrasveld de 22e wedstrijd in 2I van dit seizoen en komende zondagmiddag op 15 mei om 14.00 uur staat de confrontatie tegen Concordia Wehl op het programma. Het 1 elftal onder leiding van de trainers Wouter Schouten en René Nijenhuis heeft op dit moment 28 punten uit 21 wedstrijden en staat hiermee op de gedeelde 9e plaats. Met nog vijf speelronden te gaan wordt het op alle fronten nog spannend in deze 2e klasse I. De titelstrijd zal gaan tussen SDOUC en WSV waarbij de ploeg uit Ulft 1 punt voorsprong heeft en zij niet meer tegen elkaar moeten spelen. Wanneer SDOUC de 3e periode weet te winnen (staat nu  na 4 wedstrijden ongeslagen bovenaan), dan zal de 4e plaats op de ranglijst een plek in de nacompetitie voor promotie opleveren. In deze nacompetitie zullen dan de nummers 12 en 13 van de 1e klas en de zes periodewinnaars van 2I en 2J om twee plekken strijden in de 1e klas. En om deze 4e plaats doen nu nog 8 ploegen mee die onderling op vijf punten verschil staan. Onderin degradeert de allerlaatste direct naar de 3e klasse en op dit moment heeft Concordia Wehl de slechtste papieren met 9 punten achterstand op de nummer 13, Quick 1888. . De nummer 12 en 13 spelen mee om de nacompetitie voor 2 plekken in 2I samen met de nummer 12 en 13 van 2J en samen met 12 periodewinnaars van 3A, 3B, 3C en 3D. Van deze 16 ploegen gaan er 2 naar de 2e klasse I en 2 naar de 2e klasse J.