Vorden 1 heeft zondagmiddag in en tegen Westervoort een verdiend 1-1 gelijkspel behaald. Lange tijd leek het erop dat de 7e nederlaag zou worden geleden in dit seizoen, maar in de 90e minuut was het uiteindelijk invaller Koen Oosterhuis, die alsnog de verdiende gelijkmaker scoorde. Het 1e elftal pakte zodoende een punt tegen de grote verassing van dit seizoen, want de nieuwkomer Westervoort speelt na het kampioenschap in de 4e klas (2021-2022) en het kampioenschap in de 3e klas (2022-2023) direct mee om de bovenste plaatsen in de 2e klasse G. Vorden 1 heeft zich voetballend gezien prima hersteld na de teleurstellende thuiswedstrijd vorige week tegen DCS (0-2 verlies) en de 1-1 eindstand door de late treffer van Koen Oosterhuis was dan ook een prima weergave van het spelbeeld deze middag in de Liemers.

Westervoort pakte direct het initiatief en de eerste 20 minuten waren voor de thuisclub. Vorden 1 startte in de volgende basisopstelling met Robin Verstege – Bart Stokman, Bas Abbink, Bram Garritsen en Niels Rondeel – Kris Koning, Bas Kortstee en Sam Abbink – Nick Ziggers, Gijs van der Veen en Sander Visschers. Zonder de geblesseerde Jurre Heij en Luuk Smit en zonder de geschorste Sven Mulder, stonden deze middag Dion Besselink, Niek Spiegelenberg, Sem Barendsen, Koen Oosterhuis, Gijs van Ditshuizen en Mauro van der Poel als reserve op het wedstrijdformulier. Deze formatie zorgde er in een 4-3-3 systeem voor dat na zo’n 20 minuten de wedstrijd meer in evenwicht kwam. In deze periode kreeg Gijs van der Veen een goede mogelijkheid, maar de ruststand bleef op 0-0 steken.

In de tweede helft bleef Vorden het goede veldspel voortzetten en kreeg nog een goede kans op een doelpunt door een kopbal van Nick Ziggers, maar het was juist Westervoort dat in de 60e minuut op voorsprong kwam. Deze tegenvaller werd door Vorden beantwoord met drie wissels (Niek, Sem en Koen)  en nog meer drang naar voren. En juist invaller Koen Oosterhuis beloonde Vorden 1 uiteindelijk met zijn 8e doelpunt van dit seizoen met de verdiende gelijkmaker. Omdat deze treffer in de 90e minuut werd gescoord, was het gevoel bij Vorden alsof het een overwinning betrof en liep Westervoort teleurgesteld van het veld alsof zij de wedstrijd hadden verloren.

Bij de thuisclub werd de kater nog groter toen de overige uitslagen bekend werden, want het bleek dat zowel koploper Varsseveld als runner-up DVC’26 beide gelijk hadden gespeeld. Zodoende was uiteindelijk VVG’25 als nummer vier, de lachende derde, want ondanks hun ‘vrije zondag’ zagen zij geen enkele concurrent uitlopen. Vorden kwam door dit 6e gelijke spel op 15 punten en blijft zodoende op de 11e plaats staan. Schalkhaar en Beuningse Boys hebben 18 punten en DCS is na hun 4e overwinning na de winterstop op 19 punten gekomen.

Komende zondag staat de thuiswedstrijd tegen de nummer 2 van de ranglijst, DVC’26 op het programma en gezien de eerste wedstrijd dit seizoen in Didam in een 3-3 gelijk spel eindigde mogen we een aantrekkelijke wedstrijd verwachten op het Europlanit Buiten Sportpark.