Vorden 1 heeft gisterenmiddag een verdienstelijk punt behaald tegen de nummer twee van de ranglijst SDOUC uit Ulft. Na een 0-2 voorsprong door twee doelpunten van Frank Hiddink werd het vlak voor rust 1-2. In de tweede helft was het SDOUC dat de klok sloeg maar uiteindelijk niet verder kwam dan een 2-2 gelijk spel. Vorden behaalde zodoende na vier nederlagen weer eens een punt en zag onderin de concurrenten DVC’26, VIOD en Eendracht Mook verliezen, maar Warnsveldse Boys onverwachts een keurige 2-0 overwinning behalen tegen DCS. Zodoende staat het team van Michel Feukkink nu met nog 9 wedstrijden te spelen op de 13e plaats met evenveel punten (18) als de rode lantaarndrager DVC’26 uit Didam, maar de geel-zwarten hebben nog een extra wedstrijd te spelen.

Vorden 1 kwam sterk uit de startblokken en de in het oranje spelende vordenaren zette SDOUC direct onder druk. In deze sterke openingsfase was het dan ook direct 0-1 toen Stefan Eggink zijn zwager Frank Hiddink keurig bediende en laatst genoemde scoorde keurig de 0-1. De spits van Vorden 1 scoorde in zijn 10e seizoen voor Vorden 1 een paar minuten later zijn 8e van het seizoen en in totaal 86e treffer en bracht op aangeven van Daan Horstman de stand op 0-2. Tussendoor had de vooral in de 1e helft sterk spelende Daan Horstman ook nog het houtwerk geteisterd om maar aan te geven dat de beginfase van deze wedstrijd echt voor Vorden was. SDOUC kreeg echter een prima opsteker doordat in de laatste minuut voor rust de stand toch nog 1-2 werd gezet, nadat keeper Robin Verstege een inzet niet goed genoeg kon verwerken en de bal in tweede instantie binnen werd gewerkt.

De tweede helft was voornamelijk voor SDOUC en zij gingen, ook gezien de tussen- en eindstanden op de andere velden, vol voor de overwinning. Na de 2-2 in de 76e minuut leek het er dan ook naar uit te zien dat de thuisploeg de winst ook nog naar zich toe zou trekken, maar Vorden hield keurig stand. De ploeg van trainer Michel Feukkink bleef overeind, knokte dat het een lieve lust was, zag invaller Wiebe de Jong heel nuttig spelen op het middenveld en sleep zodoende het gelijke spel over de streep. Een verdiend punt werd zodoende behaald en een mentale opkikker voor de strijd om de onderste plaatsen die de komende 9 weken volop los zal barsten, te beginnen zondag as thuis tegen DCS.

Aan de support van onze Super-Supporter Sidney Gout zal het niet liggen, want hij was gisteren wederom aanwezig om zijn cluppie aan te moedigen. Maar liefst 80 km. op de fiets had hij ervoor over om zijn team te ondersteunen en daarom was een foto met de tweevoudig doelpuntenmaker Frank Hiddink ook zeker op zijn plaats!