In de laatste 3,5 jaar hebben er al verre uitwedstrijden in de 2e klas in Beneden-Leeuwen, Wageningen, Groesbeek en Beek-Ubbergen op het programma gestaan, maar een wedstrijd afwerken in de provincie Limburg stond nog niet op het lijstje van v.v. Vorden. Vanmiddag kon hier echter ook een ‘vinkje’ achter gezet worden, want tegenstander Eendracht ’30 uit Mook behoort weliswaar tot de afdeling ‘Oost’ maar het sportpark ‘Maasvallei’ ligt 20 kilometer onder Nijmegen in de provincie Limburg. Door een doelpunt van Bas Abbink in de 81e minuut kon de terugreis gelukkig met een punt in de tas aan gegaan worden en kwam met de 1-1 het team van trainer Michel Feukkink op 22 punten uit 19 wedstrijden.

Vorden 1 begon met Robin Verstege op het doel, Bas en Sam Abbink, Bas Kortstee en Stefan Eggink (a) in de achterhoede, Koen Oosterhuis, Roy Böhmer en Gijs van der Veen op het midden, en Daan Horstman, Frank Hiddink en Tom klein Kranenbarg in de voorhoede. De eerste 25 minuten was Vorden de bovenliggende partij en kreeg het een aantal mogelijkheden en één goede kans. Na een voorzet van Daan Horstman vanaf de linkerkant kon Frank Hiddink bij de 2e paal binnen koppen, maar zijn knappe inzet werd door de keeper tot corner verwerkt. Een schot van Koen Oosterhuis (over), een kopbal van Gijs van der Veen (net naast) en een aantal corners en ingooien waren de overige wapenfeiten van de geel-zwarten in het eerste gedeelte van de 1e helft. Rond het half uur veranderde het spelbeeld en verloor Vorden ineens de grip op het middenveld. Eendracht kwam steeds meer naar voren te voetballen en zette zelfs een aantal keren Robin Verstege aan het werk. In de 36e minuut zorgde dit zelfs tot de 1-0 toen twee spelers van Eendracht maar liefst drie keer mochten aanleggen in het 16-metergebied en de laatste poging er onhoudbaar voor Robin in ging.

Na de rust kwam Vorden in eerste instantie niet tot hetzelfde spel als in het eerste half uur van de wedstrijd. Eendracht liet Vorden iets komen en liet het initiatief tot aan ‘kop cirkel’ aan de geel-zwarten, maar was daarna constant de meerdere in de duels en hield zodoende eenvoudig controle over de wedstrijd. Het was niet alleen het goede, georganiseerde verdedigen van Eendracht dat de tweede helft de controle van Eendracht opleverde, maar ook het povere aanvallende spel van Vorden was in deze fase van de wedstrijd de reden dat er weinig reden was om te denken dat er verandering in de stand zou komen. Roy Böhmer ging met de wederom opspelende liesblessure uit voorzorg aan de kant en Sven Mulder mocht op zijn positie de laatste 25 minuten spelen. Het was tevens het moment dat Vorden toch nog een keer aan ging zetten om minstens een punt te behalen in Mook. Tom en Daan bleven stijf aan de lijn staan en vooral Daan Horstman werd in het laatste kwart van de wedstrijd veel gezocht en aangespeeld. Duels werden ineens wel weer gewonnen op het middenveld en door de verdedigende werkzaamheden van Sven Mulder en het betere ‘beuk- en sleurwerk’ van Gijs van der Veen kon Koen Oosterhuis zich op het middenveld uitsluitend focussen op de aanvallende acties. Hij kwam zodoende rond het 16 metergebied vaker in balbezit en zorgde zodoende voor meer dreiging en gevaar vanaf vorden-zijde. In de 81e minuut werd Daan Horstman weer eens aangespeeld, omspeelde hij op snelheid zijn op de laatste benen spelende tegenstander en gaf hij de bal fraai voor bij de 2e paal. Daar kwam rechtsback Bas Abbink prima mee lopen en met een heerlijke voetbeweging (kijk ff naar de winnende treffer van Henry in de kwartfinale van Frankrijk tegen Brazilie …..) nam hij de bal prachtig uit de lucht ineens op de slof en bracht de stand op 1-1.

In de laatste 10 minuten (inclusief blessuretijd) was de strijd ineens helemaal open. Zo gecalculeerd en georganiseerd er in de eerste 80 minuten gedoseerd werd aangevallen door beide ploegen uit het rechter-rijtje, zo opportunistisch en ‘open’ werd er na de 1-1 door beide ploegen gespeeld. Vooral voor het doel van Eendracht was het een paar keer ‘twee voor twaalf’ maar uit de vele stuiterballen, halve kansen en geblokkeerde inzetten kon de trekker geen één keer definitief overgehaald worden. Omdat Eendracht uit een cornerbal bij de 1e paal de bal over kopte bleef de stand dus 1-1 en behaalde beide ploegen een even nuttig als benodigd punt.

Vorden speelt aanstaande zaterdag om 18.00 uur (!) de inhaalwedstrijd thuis tegen DVC; 26 en op 2e paasdag spelen de geel-zwarten uit tegen Varsseveld.