Vorden 1 heeft vanmiddag op een regenachtige zondag en een zwaar te bespelen hoofdveld een uitstekend resultaat behaald, want met een 2-0 overwinning heeft het team van trainer Manfred Graven nu 17 punten behaald door de 4e overwinning en vijf gelijke spelen. Vorige week speelde Vorden al gelijk tegen de nummer vier van de ranglijst, WAVV, en nu werd de nummer drie van de competitie zelfs aan de zegekar gebonden. De wedstrijd was in de 1e helft volledig in evenwicht, maar de geel-zwarten kregen in de 2e helft een overwicht en dat werd ook in de doelpunten uitgedrukt. In de 70e minuut werd het 1-0 door een kop doelpunt van Gijs van der Veen en in de 78e minuut werd de beslissing geforceerd door wederom een kopbal en dit keer door Frank Hiddink.

Het was een waar crisiscentrum tussen 12.30 en 13.15 uur in de bestuurskamer van v.v. Vorden. De consul had s’morgens besloten dat op ieder veld 1 wedstrijd gespeeld kon worden, maar het bleef maar regenen en het hoofdveld was inmiddels heel zacht geworden. Vooral de ‘coachjassen’ van DIO waren verbaasd over het in hun ogen zeer slechte veld en liepen ook met z’n allen mee het veld op samen met de scheidsrechter toen deze zelf maar ff ging keuren om 13.15 uur. De scheidsrechter, wie zelfs zijn voetbalschoenen had aangetrokken om maar zo goed mogelijk beeld te krijgen van de situatie van het veld, keurde uiteindelijk op eigen waarneming het veld goed en gaf aan dat er gewoon gevoetbald kon worden. Vorden 1 had alleen Niels Rondeel en Ate Barendsen nog in de ziekenboeg, dus trainer Manfred Graven had keuze te over en koos uiteindelijk voor Koen Oosterhuis, Luuk Smit en Dion Besselink (JO19-) als bankzitters. Gijs van der Veen kreeg een plek op het middenveld aangewezen, samen met Sam Abbink en Roy Böhmer, en Kris Koning mocht voorin in de basis beginnen met Daan Horstman en Frank Hiddink als overige frontsoldaten. Het werd direct duidelijk dat de wedstrijd flink beïnvloed zou worden door het zware veld, maar beide ploegen lieten zien dat zij goed hadden ingesteld op deze extra barriëre. Met veel inzet, slidings en extra energie werd het duel door zowel Vorden als DIO aangevangen en de eerste helft was zowel que veldspel als inzet geheel in evenwicht. Kansen waren er aan beide kanten, maar zowel aan vorden zijde door Daan Horstman als aan DIO zijde bij een scrimmage waar Sven Mulder de bal van de lijn kon halen, lukte het niet om de openingstreffer te maken.

In de tweede helft was het direct Vorden dat het initiatief nam en met z’n allen iets dwingender gingen voetballen als in de 1e helft. Vooral Roy Böhmer, Bas Abbink en Bart Stokman lieten zich van hun beste kant zien en wonnen veel duels in de lucht, maar de absolute uitblinker was Gijs van der Veen. De ditmaal op het middenveld spelende ijzervreter voelde zich als een vis in het water op dit zware en natte veld en knokte zich een slag in de rondte. Op deze manier drukte Vorden de gasten uit Druten steeds meer terug en kwamen er enkele gevaarlijke situaties in het zestien meter gebied. In de 70e minuut werd het uiteindelijk 1-0 doordat Gijs van der Veen met een kopbal op prachtige wijze een indraaiende vrije trap van Sam Abbink promoveerde tot doelpunt. 10 minuten later was het uit een strakke voorzet van wederom Gijs van der Veen spits Frank Hiddink die met het hoofd scoorde en de stand op 2-0 bracht. Vorden speelde een gewonnen wedstrijd alhoewel het voor de verdediging van Vorden wel een aantal keren ‘alle hens aan dek’ was, want DIO bleef knokken voor een resultaat. Vooral wanneer de rechtsbuiten aan het werk gezet kon worden, was er veel dreiging maar al met al kwamen er niet of nauwelijks echte kansen voor DIO en hoefde keeper Verstege niet echt actie te komen. Ook de wissels van Vorden zorgde voor een prima voortzetting, want zowel Koen Oosterhuis (voor Kris Koning), Luuk Smit (voor Bas Abbink) en Dion Besselink (voor Daan Horstman) konden terug kijken op een prima invalbeurt.

Vorden 1 behaalde zodoende een keurige overwinning  op de nummer drie van de competitie, DIO, op een zwaar en nat veld. Beide ploegen zorgden voor een aantrekkelijke en hartstochtelijke wedstrijd waar uiteindelijk de thuisclub aan het langste eind trok.