Vorden 1 heeft gisterenavond ook haar 3e bekerwedstrijd in de poulefase (1e ronde) niet gewonnen. Na verliespartijen tegen TVC en VOGIDO, lukte het ook tegen Quick’20 niet om een resultaat te behalen. Het 1e elftal speelde wel een verdienstelijke wedstrijd tegen de grootste club van KNVB – afdeling Oost (1800 leden en 21 seniorenelfallen) en kreeg pas in de 86e en 92e minuut de 0-3 en 0-4 tegen. Voorafgaand aan deze wedstrijd werd het 1e elftal geheel in het nieuw gestoken en werd de nieuwe hoofdsponsor van v.v. Vorden, AH Grotenhuys Vorden, geïntroduceerd.

Het verhaal van tegenstander Quick’20 is bekend. De club uit Oldenzaal vierde afgelopen zomer haar 100-jarig bestaan (en bekroonde dit jubileum trouwens met een even opmerkelijke als uitstekende uitslag tegen Ajax,  1-1)  en is al meer dan 25 jaar de grootste club van de KNVB – afdeling Oost. Het 1e elftal heeft al die jaren in de top van het amateurvoetbal gespeeld en zelfs een keer het kampioenschap in de Hoofdklasse behaald en toen meegestreden om het kampioenschap van Nederland. Vanaf het moment dat de KNVB heeft besloten de voetbalpiramide in te stellen (2010) kwam de club ook direct in de TOP-klasse terecht en vanaf 2016 heeft het zelfs drie seizoenen in de 3e divisie gespeeld. Een paar jaar geleden heeft het bestuur op aandringen van de leden besloten om de overstap te maken naar de ‘zaterdag’ en had toen in 2020 nog te maken met de regel ‘onderaan beginnen op de zaterdag’. Aangezien er al vanaf 2012 een zaterdagelftal bestond bij Quick’20 en deze al twee keer was gepromoveerd, werd Quick’20 1 in het seizoen 2020-2021 een zaterdag 2e klasser. Na vier wedstrijden, 12 punten en 19 doelpunten kwam ‘corona’ en ging er dus een streep door de ambitie van de Oldenzaalse club om direct te promoveren naar de 1e klas. Dit seizoen moet het dan maar gebeuren en in de voorbereiding hebben zij al een paar keer hun visitekaartje afgegeven. Het team van succestrainer Rene Nijhuis (werd in het verleden al 2x kampioen met Quick’20) liet dan ook in de eerste 15 minuten direct zien in Vorden dat het zwaar favoriet is dit seizoen in de zaterdag 2e klas en dat het elftal tot de beste amateurteams behoort van KNVB-Oost. Na de 1-0 in de 8e minuut kwam het hoogtepunt van de wedstrijd in de 18e minuut, toen een prachtige gevoelige wreeftrap vanaf de rechterkant in de hoek van de 16-meter terecht ineens door de linksbuiten van Quick’20 met een prachtige omhaal uit de lucht werd gehaald en schitterend in de lange hoek verdween.

Het gevaar bestond dat een éénzijdige wedstrijd zou worden en dat, net als Ajax s’avonds tegen Cambuur, Quick’20 over zou gaan op  ‘Gallery-Play’ en Vorden kansloos van het kastje naar de muur zou tikken. In het restant van het eerste half uur leek dit bij vlagen ook te gebeuren, maar gelukkig werd een derde treffer (terecht) afgekeurd en hield Robin Versteege twee keer keurig het doel schoon via prima reacties. In het laatste kwartier van de 1e helft begon Vorden echter al iets meer van zich af te bijten en kwam het iets vaker in balbezit op het middenveld en kon zodoende de wedstrijd iets meer in evenwicht brengen.

In de 2e helft ontstond er een echte wedstrijd, waarbij Musa Dagdelen als nieuw aanspeelpunt er direct voor zorgde dat Vorden iets meer vooruit kon spelen. Vorden pakte het initiatief en was zowaar de meest dwingende ploeg. Het beste compliment wat de ploeg van trainer Wouter Schouten kreeg, was het irritante gedrag en gezeur van de zijde van Quick’20 over ‘te zachte’ ballen en het uitdagen van de scheidsrechter vlak voor de dug-out van v.v. Vorden, waarbij trouwens ten onrechte aanvoerder Bart Stokman een gele kaart kreeg. Het tekende dat Quick’20 in deze fase niet in staat was om voetballend  het heft in handen te nemen, maar overschakelde op een andere wijze om de wedstrijd weer te kantelen. Vorden bleef overeind en liet zich steeds meer ook in aanvallende zin zien. Gijs van der Veen, Rick Schröer en de invallende Daan Horstman met een prachtige volley waren dichtbij de 2-1, toen echter in de 85e minuut door een gekraakt schot de bal toch bij Robin Versteege in het doel verdween. In de allerlaatste minuut liet Quick’20 nog met een prachtige aanval over meerdere schijven zien dat de moegestreden vordenaren gewoonweg een maatje te klein waren, maar wel terug kunnen kijken op een sterke en goede wedstrijd: 0-4.